Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BabyBoomers en Toerisme

  • Ma Molton

    Beste Erika,

    Het is niet mijn bedoeling om negatief te zijn over Hongarije, mijn man is Oostenrijker en daarom reizen een paar keer per jaar naar Ost-Steiermark, dit is slechts 4 kilometer voor de Hongaarse grens, zo af en toe “wippen” we even over, vooral natuurlijk voor de lage prijzen bij onze oosterburen, tandartsbezoek, goedkoop eten enz.

    Nou is het gebied bij de grensovergang Heiligenkreuz niet echt een genoegen om te verblijven en zijn we daarom blij als we weer huiswaarts rijden, Oostenrijk “oogt” nou eenmaal een stuk verzorgder dan het gebied direkt daar over de grens.

    Plattensee (Balatonmeer) is natuurlijk erg mooi maar te toeristisch naar onze zin, Boedapest is een must voor Senioren.

    Jammer dat de Kurbaden ook zo duur zijn geworden (daar in de buurt) maar dat komt natuurlijk door die dure Oostenrijkse architecten ;)

    Nu ben ik natuurlijk niet echt objectief, ik heb hetzelfde blije gevoel als ik van Slovenië terug kom in Oostenrijk.

    Ma

  • inba

    Hoi,

    ik wil ook wel even reageren, hoor… vakanties voor mij zijn bijna altijd richting ex oostbloklanden, Zwarte Zee. Hongarije ben ik nooit geweest, misschien omdat er geen zee is? Misschien als je meer vertelt over Hongarije wordt het aantrekklijker voor me

  • Erika Toth

    Beste Inba,

    U bent wel naar de ex Oostbloklanden gewsest maar nog niet in Hongarije?

    Oh dat moet u zeker doen!!! We hebben inderdaad helaas geen zee, wel de Balatonmeer, wat erg populair is. Daarnaast er is natuurlijk Budapest waar heel veel te zien is en te beleven. Wat doet u graag als u op vakantie bent? Lekker eten, ontspannen of liever wat actief zijn?

    Als u naar Hongarije komt dan wil ik graag u gids zijn en laat ik U budapest zien.

    Wat denkt u daarvan?

    groetjes

    Erika

  • Ellen

    Ik ben wel erg benieuwd hoeveel u daarvoor vraagt?

  • Erika Toth

    Niks.

    Ik zou dat gewoon gezellig vinden!!

    Ik heb het niet aangeboden om geld mee te verdienen hoor…

  • Ellen

    Dat is een aardige geste!

  • Erika Toth

    ja he…

  • Eli Geefhuizen

    Dat is leuk. Ik ben net terug uit Boedapest. Kom er eigenlijk ieder jaar wel een keertje en heb het de afgelopen jaren erg zien veranderen. Alleen al de voornaamste winkelstraat in het centrum. Dit jaar hebben we een fantastisch sport/lounge/café (eterem) ontdekt. En natuurlijk een keertje bij Fatal gegeten.

    Even een vraag, hoe komt het dat je Nederlands spreekt? Zelfs Engels en Duits is nog lang niet voor alle Hongaren makkelijk.

  • Erika Toth

    Hallo Herminez,

    Wat leuk dat u ook meedoet aan mijn “onderzoekje”. Ik heb zelf 7 jaar in nederland gewoont vandaar dat ik de taal spreek, en ook duits en engels natuurlijk.

    Ja in Hongarije talen spreken dat is nog een grote questie.

    Wat vind u zo leuk aan Hongarije? Toen u de eerste keer ging naar Hongarije was dat omdat U gewoon het land wou leren kennen en gezien hebben of waren er andere motivatie factoren?

    Bedankt voor u antwoorden!!

    Met vriendelijke groeten

    Erika

  • Eli Geefhuizen

    Ik ging met mijn man mee die daar met enig regelmaat voor zijn werk heen gaat. Hij had een uitnodiging voor een groot feest en het was de bedoeling dat zijn echtgenote mee kwam. Dat is nu al een paar jaar zo. Ik ben dan ook nog nooit verder geweest dan Boedapest. Wij hebben wel overwogen om eens verder het land in te trekken in de zomer, maar het is ons eigenlijk door autochtonen afgeraden. Toch vanwege armoede, drukte aan het Balotonmeer in de zomer en ook het taalprobleem. Ik vind Boedapest een prachtige stad en voel me er erg op mijn gemak.