Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De jaren 50

  • Ma Molton

    De kledingindustrie voor kinderen bestond toen nog niet, de katoenen luiers werden bij slecht weer op zolder gedroogd. Je droeg eigengebreide pakjes, het liefst geproduceerd van uigehaalde wol.

    's Morgens kreeg je pap van Molenaarskindermeel, 's avonds bruine bonen met appelmoes.

    Ma

  • johnny

    we gingen s.morgens de deur uit en kwamen s,avonds thuis.

    we hadden geen mobieltjes.

    we droegen geen helmen.

    autogordels bestonden niet.

    onze speelgoed en bedden waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.

    onze t.v. had drie zenders en pa besliste waar naar werd gekeken.

    als we op school op onze duvel hadden gekregen van de juf of meester dan kregen we thuis nog een pak slaag na.

    de limonade die we dronken stond stijf van de conserveringsmiddelen,evenals het brood wat na een week nog vers was.

    fietsbanden plakken deden we zelf,had pa ons 1x voorgedaan.

    we gingen 1x per week in de wastobbe voor een wasbeurt.

    we werden gewassen met groene zeep.

    we hadden geen centrale verwarming maar een potkachel.

    we deden onze behoefte op een tonnetje,en deze werd 1x per week geleegd.

    we konden rustig op straat lopen zonder vieze mannetjes tegen te komen.

    we hadden een groot ontzag voor oom agent.

    je had maar te zorgen dat je op tijd was voor het eten anders kreeg je niets,en natuurlijk eten wat de pot schaft.

    mac donald bestond nog niet.

    zal ik jullie eens wat zeggen babyboomers:we mogen blij zijn dat we nog leven,de jeugd van tegenwoordig zou dit niet overleven.

    Ma Molton schreef:

    >

    > src=“http://i1.tinypic.com/sgsr60.jpg” border=“0” alt="Image

    > hosting by TinyPic">

    >

    > De kledingindustrie voor kinderen bestond toen nog niet, de

    > katoenen luiers werden bij slecht weer op zolder gedroogd. Je

    > droeg eigengebreide pakjes, het liefst geproduceerd van

    > uigehaalde wol.

    > ‘s Morgens kreeg je pap van Molenaarskindermeel, ’s avonds

    > bruine bonen met appelmoes.

    >

    > Ma

  • Alie

    Jeuken die pakjes er zat namelijk wol in hahaha leuk ik zie er weer veel in!;-)

  • johnny

    die jeukende pakjes en kniekousen was ik nog ff vergeten alie,en wat te denken van die wollige hemdjes het was de hele dag krabben.

    johnny.Alie schreef:

    >

    > Jeuken die pakjes er zat namelijk wol in hahaha leuk ik zie

    > er weer veel in!;-)

  • Ellen

    Dat waren van die borstrokjes, die gebreid waren van die ecru wol. Jakkes ik krijg er nog jeuk van.

  • Ma Molton

    Iedereen rookte altijd en overal. Het was een goed gewoonte om ruimhartig sigaretten of een sigaartje aan te bieden.

    Dat kinderen gingen roken leed geen tijfel, “Rook je al?”, vroegen ze als ze een dertienjarige het pakje voorhielden.

    Chief Wipp op ieders lip.

    Ma

  • Ellen

    ik heb ik die tijd (ik begon op mijn 11e te roken) veel Runner en Oakland gerookt, later shag en Gauloises (meegenomen uit Frankrijk), maar begin 1976 gestopt met roken.

  • Ma Molton

    Runner en Oakland kwamen later,

    Een babyboomer praat over Mis Blanche of Players ;)

    Ma

  • johnny

    de jaren 50 hebben bij mij niet veel indrukken achtergelaten,ja je deed gezamelijk spelletjes moeder was altijd thuis als je uit school kwam en ze zorgde altijd voor de nodige gezelligheid en als je een keer uitging dan was het feest.de jaren 60 daar denk ik nog steeds aan,je eerste meissie,eerste bromfiets zelf heb ik deze tijd zeer bewust meegemaakt.op m,n puch of kreidler naar de dancing op zondagmiddag,dat deed je ook wel op zaterdagavond maar toen was de sluitingstijd om 24.00 uur.ik speelde in een bandje,kreeg in die jaren mijn eerste baantje,en moest in dienst,en natuurlijk verliefd,verloofd,getrouwd(zonder poen).

    ook in de jaren 60 was je vaak tegen de draad in.al met al een fijne tijd.

    johnny.johnny schreef:

    >

    > die jeukende pakjes en kniekousen was ik nog ff vergeten

    > alie,en wat te denken van die wollige hemdjes het was de hele

    > dag krabben.

    >

    > johnny.Alie schreef:

    > >

    > > Jeuken die pakjes er zat namelijk wol in hahaha leuk ik zie

    > > er weer veel in!;-)

  • johnny

    de goedkope sigaretten waren silky,zelfs verkrijgbaar in menthol 50 cent voor 20 sigaretten.Ma Molton schreef:

    >

    > Runner en Oakland kwamen later,

    >

    > Een babyboomer praat over Mis Blanche of Players ;)

    >

    > Ma