Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Muziek uit de babyboomertijd

  • Dingetje

    Misschien ten overvloede maar kijk hier ook eens. Een grote verzameling met liedjes die veel babyboomers zich misschien nog wel herinneren en nog wel eens willen horen. Zijn gratis te downloaden.

    http://www.78toeren.nl/

  • Desiree2

    volgens mij zijn de babyboomers van na 1945 en dat was wel heeeeeeeeeeeeeele andere muziek, ik ben in 1947 geboren en was een grote soul music liefhebber, volgens mij is de muziek waar jij nu naar refereert van voor 1940 :?

  • Dingetje

    Even goed lezen Desiree. Het gaat hier over 78-toerenplaten en geen ep's, lp's of cd's.

    Ik ben nummers tegengekomen vanaf 1905 t/m 1958. Zal dus echt (ook voor jou) wel iets bekends tussen zitten.

    Ik herinner me de pathofoon echt nog wel. Stond hier zelfs een man op de markt die er een (zo'n opwindgeval) op zijn kraam had staan en 78-toerenplaten verkocht. Zo kon je ze eerst beluisteren.

  • Desiree2

    ja dat zal best wel maar…. tis geen babyboomer muziek

  • Dingetje

    Niet iedereen hield van soul, ik althans niet.

    Vele nummers zijn uit de jaren ‘45-’58, lijkt me toch echt wel op de babybommers slaan.

  • Desiree2

    zelfs de meesten hielden niet van soulmuziek maar meer van rock en roll, elvis en de beatles, de shadows en cliff richard , nou ja noem maar op

  • Dingetje

    Tielman Brothers, Wanda Jackson, Little Richard, Lulu, Pat Boone, Paul Anka, Barry Sisters, Benny Goodman. Moet ik nog verder gaan?

    Ikzelf was meer voor de Indo-rock.

  • Dingetje

    Komt bij dat het ook nog over Nederlandstalige muziek gaat.

  • Desiree2

    ja juist al die namen *D

  • Dingetje

    Wil je er nog meer? Ik heb nog koffers vol met ep's en lp's. Allemaal (toenmalige favorieten). Bij elkaar zo'n (grijs gedraaide) 4.000.