Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

heimwee naar vroegere ttijden

  • Douce.

    Waren volgens mij hoorspelen van Paul Vlaanderen, volgens mij op zondagavond……….maar het is lang geleden.

    Er worden nog altijd grappen gemaakt over: ik zie je vaag Ina……………………X(

    Douce

  • Channah

    Dat klopt: de informatiestroom is zo enorm - en zo divers - dat het alleen maar onrust geeft. Neem als voorbeeld alleen maar de Mexicaanse griep, al die berichten die elkaar tegenspreken. Ik heb ervoor gekozen om mij voor een gedeelte daarvoor af te sluiten. Ik lees - net als mijn ouders vroeger - de krant (kranten), en al dat gedoe op televisie laat ik voor wat het is.

    Maar hoewel ik praktisch nooit tv kijk wilde ik vanavond Zomergasten zien, want Trudy Dehue is de gast. Ik zat dus al met een pot thee en een breiwerk in de aanslag voor de TV (zonder afstandsbediening ;)), toen precies toen het begon de telefoon ging. Een zeer dierbare vriendin. En nu heb ik geen zin meer in tv. Ik kijk van de week wel op Uitzending Gemist: kun je lekker doorspoelen als het niet interessant is.

    Wat de ‘ouderdom’ betreft: iedereen in mijn omgeving voelt zich nog hetzelfde als jaren geleden. Dat gaat blijkbaar - en gelukkig - nooit over. En dat uiterlijk, ach…. Ik heb dan wel geen klagen, wordt doorgaans 10 tot meer dan 15 jaar jonger geschat, maar ik vind het wel interessant om te zien dat ik nu trekken in mijn gezicht krijg waarin ik duidelijk mijn oma herken. Ik had het er net met de bellende vriendin nog over. Zij is 10 jaar ouder dan ik, en we zijn van plan om heeeeeel erg oud te worden en gewoon door te gaan met de dingen waar we mee bezig zijn. En als sommige dingen niet meer lukken, nou, dan vinden we vast wel iets anders dat ook leuk en/of interessant is.

  • azalaia

    Ja, en wat jij zegt dat het bijna niet voor te stellen is dat we zo oud geworden zijn. Ik vind dat ook wonderlijk, in mijn gedachten ben ik nog steeds gewoon jong en lenig en dun. Maar de spiegel vertelt iets anders.

    ———————————————————————————————————————————————————————–

    Dat niet kunnen voorstellen heeft te maken met je geest, want je geest kent geen (leef) tijd, je lichaam daarentegen wèl en kan een oud mens zich jong en tijdloos voelen. En dat is wonderlijk zoals het leven en de dood net zo goed wonderlijk zijn, een wonder dus haha….

    azalaia

  • azalaia

    Wat ook wonderlijk is dat er mensen leefden vóórdat je zelf bestond en dat er mensen doodgaan in de tijd dat jij gewoon blijft leven en niets te maken hebt met de dood van iemand anders…

    Heel verwonderlijk…:D

    azalaia

  • Channah

    Nog verwonderlijker: dat alles gewoon doorgaat als jij er niet meer bent, en dat je daar dan geen weet meer van hebt.

  • Poek

    Dat was een van mijn gedachten toen mijn vader gestorven was. Hij was een auto fanaat eerste klas en dat ondanks dat hij dood was alles maar gewoon doorreed en hij al die pracht niet meer kon zien. Toen heb ik mjnj auto even geparkeerd en ben gaan huilen.

  • azalaia

    Tsja…daar zeg je even wat…..:D

    azalaia

  • azalaia

    Heel goed voor te stellen…

    azalaia

  • annelies

    Ik heb goede gedachtes bij de hoorspelen

    Met zijn allen bij de Radio

    Familie doorsnee met hettie Blok oa

    Kennen jullie dat nog?

    En Paul van Vlaanderen

  • azalaia

    Om niet te spreken van bizar…maar ik zal proberen vanuit die andere dimensie zo af en toe een signaal te geven aan mijn dierbaren…:)

    azalaia