Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gehoortest

  • azalaia

    Ik kwam langs Schoonenberg, gehoorwinkel, en ik dacht laat ik nu maar eens mijn gehoor laten testen,er is nu toch niemand in die winkel. Na uitvoerig mijn gegevens van mijn Agis pasje te hebben ingevoerd, kon ik gaan zitten.

    Wat blijkt nu:ik hoor alles behalve 40 en 47% van de hele hoge tonen van beide oren en ik heb ook tinnitus, een constante monotone ruis die ik alleen hoor als het verder stil is. Volgende weekl vijdag terug voor een uitgebreidere gehoortest.Zowiezo moet ik maandag even langs de assistente van mijn huisarts, en dan zal ik gelijk eens in mijn oren laten kijken.Mogelijk zit er wat vuil ergens in de buurt van het trommelvlies en moet er wat worden uitgspoten, maar dat hoor ik maandag wel. Leeftijd speelt natuurlijk ook een rol wat gehoorverlies betreft.

    Het gekke is dat ik niet merk dat ik minder hoge tonen hoor. Ik hoor alles voor zover ik hoor, ook hele kleine haast onhoorbare geluidjes. Ik deed 2 weken een gehoortst op inteernet, en daar was alles helemaal dik in orde.De bovenste 3 lijnen van de hoge tonen zijn bij mijn grafiek leeg gebleven. Op de 4de lijn hoor ik weer wat.

    Ik zou zo maar kunnen zijn dat ik gehoorknoopjes in mijn oren krijg en wie weet dat ik dan pas het verschil zal bemerken. Ben ook benieuwd of mijn zorgverzekering dit vergoed, want ik heb geen idee wat dit zal gaan kosten als ik het zelf zou moeten betalen….

    azalaia

  • Channah

    Hoi Azalaia,

    Volgens mij vergoedt Agis het grooste gedeelte van eventuele hoorapparaten, tenzij je voor heel dure gaat. Maar daar kan Schoonenberg alles over vertellen.

    Ik ga er binnenkort ook langs. Zoals je weet heb ik al een paar testen bij de huisarts gedaan, en de laatste gaf aan dat toch echt aan hoorapparaten moest gaan denken. Dat is al weer eentijdje geleden, ik stel het steeds uit om naar zo'n audicien te gaan. Maar nu moet het toch echt eens gaan gebeuren, want ik kan soms hele gesprekken niet meer volgen. ;)

    Ik heb ook wel eens zo'n gehoortest op internet gedaan, en dan bleek er ook niets met mijn gehoor te zijn. Nou, mooi wel dus.

    Groeten van Channah

  • Wilhelmina

    Wees heel kritische als je bij een ‘gehoorwinkel’ bent. Bij de Trosradaruitzending van deze week bleek dat o.m. Schoonenberg zijn klanten nodeloos te dure apparaten verkoopt.

    http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=126&t=108072&start=20, lees de reacties maar eens.

    De uitzending zelf kon ik (nog) niet vinden.

    Groetjes, W.

  • Channah

    Zoals met alles moet je heel goed weten wat je wil als je een of twee hoorapparaten aan gaat laten meten. Mijn vriendin F. is naar een kleine audicien gegaan, dus niet een van een keten. die haar apparaten heeft verkocht die helemaal in het oor zitten, je ziet er echt helemaal niets van. Maar wel hartstikke duur. Nu heeft zij kort haar dat de oren vrij laat, dus ik kan mij voorstellen dat ze hiervoor gevallen is. Maar er zitten ook nadelen aan: de batterijtjes zijn veel kleiner, dus eerder leeg, en ze sluiten de gehoorgang helemaal af, waar zij vooral het eerste halfjaar veel hinder van had.

    Zelf ben ik van plan om gewoon achter-het-oor-apparaten aan te schaffen. Mijn linkergehoorgang is heel nauw, ik kan ook geen oordopjes in hebben, die passen gewoon niet, dus ik heb waarschijnlijk weinig keus. Bovendien heb ik lang, dik haar, dat ik slechts zelden achter mijn oren draag, dus je ziet er nauwelijks iets van. Ik zal mij wel goed laten voorlichten over de mogelijkheden. De ziektekostenverzekring vergoedt een groot gedeelte, en het hoeft van mij niet helemaal gratis. Wat ik ook hoop, ijdel als ik ben ;), is dat er apparaatjes bestaan waarmee je van kleur kan wisselen, zodat ze bij je kleding passen, ook al zie je daar in mijn geval maar heel af en toe een glimp van.

  • azalaia

    Ik zal ook op internet kijken wat er zoals te koop is in wat de prijzen zijn. Ik hoor alleen de hele hoge tonen niet, de rest wel heelgoed, en gesprekken kan ik prima volgen. Ik ben dus op mijn hoede als mij toch iets wordt aangeraden waarvan ik denk dat ik dit niet nodig heb. Het moet al een wereld van verschil uitmaken nadat ik eerst die dingen gratis heb uitgeprobeerd.

    azalaia

  • azalaia

    http://gehoorapparaatwereld.nl/ Interessante informatie om te weten.

    azalaia

  • kootje

    Hallo dames,

    Het is wel lang geleden dat ik hier heb gekeken, maar ben heel benieuwd hoe het met jullie gehoortest is afgelopen.

    Zelf ben ik al een half jaar bezig een geschikt apparaat te vinden samen met mijn audicien.

    Als jullie meer willen weten over gehoorverlies kij dan ook eens hier http://hoortoestellen.startpagina.nl/prikbord/

    Ik ben een ingewikkeld geval, maar ben blij met de keuze van de audicien.

  • Channah

    Ik ben nog steeds niet geweest……….. 8-)

  • dick

    Test laten doen bij de KNO arts. Krijg je een uittreksel mee die je kan geven aan een Firma die die dingen verkoopt.

    Je krijgt bijna € 500 vergoed van je verzekeraar, Rest moet je zelf betalen.

    Indien helemaal geen geld kan je terecht bij je Gemeente VMO loket noemen ze dat geloof ik,

    Die betalen dan de rest.

  • Channah

    Ja, dat was mij al bekend. En dat is nu precies waar ik tegenop zie. eerst naar de huisarts om zo'n verwijsbrief te halen, dan een afspraak maken met de KNO-arts, daar weer naartoe….¨en dan eindelijk met je audiogram naar Schoonenberg……pffffff.

    Je krijgt inderdaad vrij veel vergoed. En ik hoef niet van die heel luxueuze dingen, zoals van die apparaten die helemaal in je oor zitten. Je ziet mijn oren toch niet: ik heb lang en veel haar. :)

    Die regeling ia de gemeente heet WMO, Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Daar kom ik niet voor in aanmerking.