Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Levertraan

  • Louise

    Wie weet hoe de levertraan heet die wij vroeger moesten innemen.Gruwelijk spul ook al zou je dat niet denken als je de fles zag met dat stralende

    lieve kinder gezichtje erop.

  • iso

    Sanostol ? Halitran ?

  • dick

    Vreselijk, Walvistraan. Heb het vroeger als kind zijnde wat gehad vlak na WO 2. Nog met een roestige lepel ook die schuurde langs je tanden.

    Ik zal dat nooit vergeten. S,avonds rond 23.oo uur maakte mijn moeder me wakker om te plassen en dan een levertraan.

    Vreselijk. Vlak na de oorlog dan. Ging ze mijn deken ook nog tegen hetlicht houden of er vlooien waren.

    Was gewoon zo,

    Op school DTT op je kop. Tegen de kleine beestjes. Heb ze gelukkig nooit gehad.

    Maar dat komt nog steeds voor laatst gelezen.

  • Louise

    Ik wist dat het iets was met San,nu weet ik het bedankt Iso.Ja,dat waren tijden Dick die je niet snel vergeet.

  • dick

    Geintje:D

    http://www.youtube.com/watch?v=9a3EruvFfFQ

  • azalaia

    Sanostol van Brocades met sinaaappelsmaak en een moutextract. De levertraan zonder sinaasappelsmaak weet ik niet meer maar die heette anders als ik mij nog kan herinneren. Ik weet wel dat het een walgelijk goedje was maar ja, in die tijd slikte je dit braaf…

    azalaia

  • Channah

    Het slikken van levertraan is mij godzijdank bespaard gebleven, omdat ik het niet binnen kon houden. Maar aangezien ik een rachitis-patiëntje was moest ik wel tabletten slikken. Dat kan ik mij nog maar vaag herinneren.

  • Sietse 45

    Die capsules waren een uitkomst.

    De levertraan was verschrikkelijk om in te nemen.:D

  • Channah

    Zonder levertraan ben ik ook groot geworden. :)

  • Sietse 45

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Zonder levertraan ben ik ook groot geworden. :)

    Ze werden bij ons thuis bij wijze van spreken door de strot geduwd.:?