Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

politiek...

  • azalaia

    Wie houdt zich bezig of zijdelings bezig met de actuele politiek b.v. wie wordt de opvolger(ster) van Job Cohen.

    Ik volg wel af en toe een debat daarover bij Pauw & Witteman. Eentje valt buiten de boot: die Friezin gaat het niet worden vermoed ik, al vind ik haar wel grappig zoals ze eruit ziet als een koeienmelkster: een struise boer'n Friezin en dat mag ik wel: zijn die je bent!

    azalaia

  • Sietse 45

    Feitelijk had ze moeten spreken is de Fryske taal had ze waarschijnlijk beter uit de discussie gekomen dan nu het geval was.:D

    Hier in de Provincie stond ze haar mannetje en was duidelijk in haar mening en je lulde haar niet zomaar om nee was nee en ja was ja, of je moest met goede tegen argumenten komen.

    Maar zij wordt niet de opvolgster is ze niet genoeg gebekt voor je moet goed kunnen discussie voeren en dat ontbreekt aan haar, tenminste tussen die gladde kikkers daar.

  • azalaia

    Ja, je moet in de politiek een gladjakker zijn, en super slim en snel overal meteen op kunnen inhaken. Dat is een talent en dan maakt het niet eens zoveel uit of je dan de waarheid spreekt, want dat doet toch niemand…politiek is politiek!

    azalaia

  • Sietse 45

    Het is liegen en bedriegen.

  • azalaia

    We werden voor het lapje gehouden met de euro, die niet duurder zou uitvallen dan de gulden weet je nog wel , en recent met de OV chipkaart, dan de zogenaamde goedkope prijsvechters metzorg verzekeringen waarbij je eerst 220 zelf moet betalen. De pensioenen waarvoor mensen die hun hele leven een gedeelte van hun loon hebben afgedragen om later ietsje meer dan alleen maar aow op hun 65ste te krijgen, maar zij dit bedrag nu niet meer volledig uitgekeerd krijgen, hun EIGEN geld notabene.

    Het is godgeklaagd in dit land.

    Nu gaan in 3 steden agenten geen bekeuringen meer uitdelen omdat de politiek hun schamele eisen niet wil inwilligen. Dat gaat nog wat worden, iedereen is dan vogelvrij verklaard…sla maar een juwelier etalage in, je wordt toch niet bekeurd. Politie kan hier ook niks aan doen, zij willen betere arbeidsvoorwaarden, en ja, dan moet je wel actie gaan voeren. Binnenkort zie ik het OV ook wel weer eens gaan staken, vanwege al die ‘leuke’ groepen jongelui die de ramen van je bus inslaan.

    Morgen is het lerarenstaking, ook voor betere arbeidsvoorwaarden. Ik zie er nog van komen dat er hele scholen worden opgeheven omdat er geen goed opgeleid schoolpersoneel meer is te krijgen vanwege slechte beloningen en te hoge werkdruk, maar ook omdat de leerlingen van tegenwoordig niet meer in de hand zijn te houden. Dit is een maatschappelijk probleem maar de bron ligt wel bij de ouders. Nederland gaat hard achteruit en ik zie het niet zo snel verbeteren allemaal.

    azalaia

  • Channah

    Ik vind die Lutz Jacobi wel goed. Maar ze zal het wel niet worden.

  • azalaia

    Tot morgen kan er worden gestemd bij de P. v.d.A. Ben benieuwd maar Lutz zal het niet worden, maar ze heeft wel iets heel eigens en daar hou ik wel van.

  • erik

    In de tijd van de gulden hadden we wel eens 10% inflatie in een jaar. Sinds de invoering van de euro is het gemiddeld 2%…