Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zomertijd!

  • Channah

    Vannacht gaat de zomertijd in. Vergeten jullie niet de klok een uur vooruit te zetten?

  • azalaia

    Ik doe dit altijd de volgende dag ergens in de middag. Dan heb ik overdag 1 uurtje minder en niet in de nacht en overdag merk je er niks van.

    Ik snap die zomertijd toch niet zo goed meer, en als het nog steeds ergens voor dient, zoals vroeger met de oliecrisis in de 70-tiger jaren, toen daar ze autoloze zondag uit voortvloeide, kunnen ze net zo goed die zomertijd het hele jaar aanhouden. Dan wordt het ook niet gelijk zo donker in de avonduren eind oktober als dat uur weer wordt teruggezet.

    azalaia

  • Channah

    Voor degenen die buitenshuis werken, en vroeg de deur uit moeten is dat niet zo prettig: is het 's morgens nog langer donker.

  • erik

    Ik heb er nooit last van en sta hier altijd als eerste op. Vanochtend al helemaal niet aangezien ik zaterdagavond om 9 uur al in bed lag. Ik liep de 30 km van Zandvoort in 5,5 uur en had 's avonds enigszins zere benen…..

    Maar wel lekker weer, de naam zomertijd was volledig verklaarbaar :)

  • Channah

    Zo Erik, dat heb je snel gedaan! Logisch dat je zere benen had.

    Ik heb ook nooit last van die omschakeling naar zomertijd. En vanmorgen helemaal niet, want ik had nogal slecht geslapen, dus toen ik rond 04.30 uur (zomertijd) er voor de zoveelste keer eruit ging voor een glaasje water etc. was ik zo verstandig om vast eten voor de katten neer te zetten, opdat ze me niet vroeg in de ochtend zouden wekken. Toen een paracetamolletje, een paar voldane katten bij me, en verdomd: ik heb tot 09.00 uur (zomertijd) nog wat kunnen slapen. De klokken stonden allemaal al goed, dus ik was meteen goed omgeschakeld. :)

  • azalaia

    Is jou dat ook opgevallen dat je met het innemen van 2 paracetamolletjes beter kan slapen en rustiger wordt….Het werkt dus niet alléén tegen pijntjes, en 2 molletjes innemen is altijd nog beter dan 2 slaaptabletten.

    azalaia

  • Channah

    Ja, het werkt geweldig. Ik ben er toevallig achtergekomen toen ik vreselijke pijn in mijn rug en heup had door de artrose. Inderdaad beter dan slaaptabletten. En voor mij ook beter dan valeriaantabletten want als ik die inneem droom ik altijd zo raar en angstig zodat ik nog niet uitgerust wakker word. En om de prijs hoef je het niet te laten: het kost een drol. :D Maar het schijnt dat je er wel verslaafd aan kunt raken, dus toch maar geen gewoonte van maken.

    Overigens slaap ik stukken beter nu ik niet meer werk. Blijkbaar ben ik een stuk meer ontspannen. Ja, nu even niet, zorgen om mijn oude katerman, en zorgen om een aantal mensen om mij heen. Soms komt alles tegelijk.