Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

90 en nog autorijden

  • azalaia

    Ik heb een buurvrouw die 3 maanden geleden de 90 is gepasseerd. Ze is nog heel kwiek, loopt nog goed, hoort en ziet nog goed en makeert niks aan haar verstandelijke vermogens m.a.w.: ze doet niet echt onder voor een 50-tiger. Ze ziet er ook helemaal niet uit als iemand van 90, eerder 70.

    Ze heeft een auto en doet daar alle boodschappen mee, bezoekt haar kinderen van buiten Amsterdam en zo blijft ze op en top mobiel.

    Haar enige probleem is dat ze super eigenwijs is, alles beter weet en van niemand tegenspraak duldt.

    Ik vraag mij toch wel eens af of het nog ver verantwoord is om als je 90 bent nog auto moet rijden ook al mankeer je ogenschijnlijk helemaal niks. Op die leeftijd kan je zomaar ineens een hartstilstand krijgen, een beroerte en noem maar op. Ook haar reactievermogen kan sluimerend achteruit gaan zonder dat ze dit in de gaten heeft.

    Ik persoonlijk vind het eigenlijk niet meer verantwoord al zal ik wel uitkijken om haar dit te zeggen… :D

    azalaia

  • Channah

    Iedereen kan natuurlijk zomaar een hartstilstand of een herseninfarct of -bloeding krijgen. Zie mijn broer, die was nog maar 33. Als het een kwartier later was gebeurd had hij samen met zijn vrouw in zijn auto gezeten, hij aan het stuur. Je moet er niet aan denken wat er dan nog meerhad kunnen gebeuren, dan dat alleen hij overleed.

    Maar ik snap je bedenkingen. Mijn vriendin T. wordt begin juni 86, heeft vorig jaar 3 weken voor haar verjaardag een herseninfarct gehad, is daar behoudens slechter lopen goed vanaf gekomen, en rijdt nu ook weer vrolijk auto. Ze heeft zelfs een paar weke geleden een nieuwe gekocht. Ik had gehoopt dat ze niet door de seniorenkeuring zou komen, maar blijkbar vindt men dat toch niet zo'n risico.

    Ik vond het altijd al eng om bij T. in de auto te zitten, want ze rijdt nogal roekeloos en hard. Maar nu durf ik het helemaal niet meer.