Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nederlander gaat voor goedkope vis

  • Sietse 45

    Nederlander gaat voor goedkope vis

    Nederlanders bezuinigen door de economische crisis op hun visconsumptie. Vorig jaar werd met 3,54 kilo per hoofd van de bevolking een klein beetje minder vis gegeten dan in 2010, toen nog 3,61 kilo per persoon werd geconsumeerd, maar er werd vooral vaker gekozen voor goedkope vissoorten.

    Dit blijkt uit de consumptiecijfers van vis in 2011, die het Nederlands Visbureau dinsdag presenteerde. De goedkope tropische zoetwatervis pangasius, die vooral in Vietnam wordt gekweekt, was vorig jaar het populairst. Supermarkten, waar driekwart van de vis wordt ingeslagen, verkochten ook meer diepvriesvis. Kibbeling was buitenshuis de meest gegeten vis. Nederlanders eten drie keer zo veel vis thuis als in restaurants en op de markt.

    Ondanks de voorkeur voor goedkopere vis, namen de visbestedingen door de gestegen prijzen wel met drie procent toe tot 530 miljoen euro. Naast pangasius werden ook zalm en diepvrieskabeljauw populairder.

    Gemiddeld zetten de Nederlanders slechts eenmaal per drie weken vis op tafel. Dit is opmerkelijk weinig in vergelijking met andere landen. Zo eten Belgen veel vaker vis, en consumeren ze met twaalf kilo per persoon per jaar ook aanmerkelijk meer.

    geplaatst:

    27-03-2012 - 10.15

    http://www.nd.nl/artikelen/2012/maart/27/nederlander-gaat-voor-goedkope-vis

    Woensdag is het hier visdag,

    en soms neem ik zaterdag en nog bij.

    7,50 3 lekkerbekjes, kibbeling 3,50

    Astor deelt er in mee:D

  • Channah

    Het is hier alleen visdag als één van de katten jarig is o als ik vind dat ze extra verwend moeten worden. ;)

    Zelf eet ik visch noch vleesch.

  • azalaia

    Alleen mijn honden krijgen 2x per week ieder een blikje sardines van 40ct per blikje als extra op hun versvoer elke dag in de vorm van pens/vlees kompleet van Smuldier met ALDI premium brokjes er doorheen vermengd met een flinke scheut zonnebloemolie. Ik heb laatst eens zitten rekenen en alleen al het eten voor 2 honden kost mij maandelijks iets van €33.–

    Medicijnen voor 1 hond en de hondenbel. meegerekendvoor 2 honden gedeeld door 12 maanden…dan komt ik uit op €58.– per maand afgerond is dit 60 euro met een extra hondenkaakje erbij.

    azalaia

  • Sietse 45

    Channah deze zijn zo overheerlijk zo heb ik ze nog nooit ergens anders geproefd

    als de dochters langs komen zaterdags verwachten ze dat er vis is.

  • Channah

    Ik heb net ook even een rekensommetje gemaakt. Niet zo makkelijk omdat ik nogal groot inkoop, zodat ik er maar één keer voor thuis hoef te blijven als het bezorgd wordt. Maar aan kattenbakgrit, blikvoer en droogvoer kost mij dat omgerekend ongeveer € 225,–per maand. Dan komt er nog dieetvoervan de dierenarts (tegen artrose, voor de oude katerman), en dat komt omgerekend naar een maand op ongeveer € 20,–. Dan eens in de week iets lekkers, ongeveer € 10,–. Per maand zit ik dus op zo'n € 255,– voor 8 katten = ongeveer €32,– per kat.

    Dan heb ik verjaardagen, extraatjes en dierenartskosten nog niet meegerekend. Voor de dierenartskosten heb ik een apart potje (zeg maar POT :) ) in de vorm van een spaarrekening, waar ik absoluut niet aankom voor andere dingen, en waar ik sinds tientallen jaren iedere maand een bedrag op stort zodat de medische verzorging altijd door kan gaan.

  • Channah

    Dat kan wel zijn, Sietse, maar ik ben vegetariër. En vissen zijn ook dieren, dus ik eet ze niet.

  • Sietse 45

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel weinig kosten heb aan Astor hij krijgt hoofdzakelijk brokken Cavon 20kg 40,- doen we 1½ maand ongeveer mee.

    Krijgt hij ook nog wel eens een tussen doortje stukje worst bv, ziet er ook goed uit hoor deze ouwe rakker van 9 jaar.

  • azalaia

    Ik ben ook vegetariër,al 33 jaar, dus óók geen vis en schoenen, riemen, tassen, portemonnaie e.d. gemaakt van leer….

  • Channah

    Maar wel melk(producten) en eieren?

  • azalaia

    Alpro soja producten bij Appie Heijn, vooral de bakjes chocoladevla…..mijn god….:D, en als ik al een ei eet, dan is het een vrije uitloop scharrel ei, de duurste of op 1 na duurste uit het assortiment, die koop ik dus voor mijn honden…

    azalaia