Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vakantiedagje

  • Channah

    Doen jullie dat wel eens, jezelf gewoon een vakantiedagje geven? Tot voor kort had ik daar nooit echt tijd voor: steeds maar werken. Maar nu begin ik de smaak te pakken te krijgen!

    Vandaag was dus weer zo'n dagje. Eerst met openbaar vervoer naar de uiterst noordelijke kant van Purmerend, eigenlijk net iets daarbuiten, waar vriendin I. woont. Lekker bijgepraat, en toen naar De Rijp. I. is fotografe en beeldend kunstenaar, en ze heeft daar op het ogenblik een expositie. Altijd leuk!. Vervolgens naar de plaatselijke kringloopwinkel. Ook altijd leuk. En toen door het plaatsje gewandeld. Wat is dat mooi! Op deze site krijg je een klein beetje een indruk: http://www.vvvgraftderijp.nl/ Een aanrader als je daar eens in de buurt bent.

    En daarna natuurlijk even lekker thee gedronken op een terrasje in de zon! Ook altijd leuk. :)

  • Sietse 45

    Als ik dat doe neem ik er ook een stuk appelgebak er bij:D

  • Channah

    Had ook gekund. Maar ik ben nu eenmaal geen zoetekauw. ;)

    Maar, neem jij ook wel eens zo'n vakantiedagje?

  • azalaia

    Zoals je het al beschrijft, geeft dit mij gelijk een vakantiegevoel, heerlijk!

    azalaia

  • azalaia

    Ik zit altijd met mijn 2 honden die uitgelaten moeten worden en waar ik naar eigen keus zelf verantwoordelijk voor ben. Dit soort dagjes zit er voor mij voorlopig niet in. Tenzij ik ze in een dag-pension zou doen, maar daar moeten ze voor zijn ingeënt, ook al is het maar voor 1 dag en ze worden niet jaarlijks gevaccineerd.Hier komt ook nog bij dat het ophalen uit een kennel om 18.00 uur is, dus moet ik nog op de klok kijken. Ik kan ook niemand anders mijn honden laten uitlaten omdat 1 hond een ‘'moeilijke’' hond is.

    Zo staat ze rustig op een grasveldje te ruiken en het andere moment geeft e een flinke ruk naar rechts omdat ze dan ineens naar huis wil en als je daar geen erg in hebt, dan lig je zo op de grond en dan is er ook nog die andere hond aan de lijn, n.l.1 lijn gespitst voor 2 honden. Dit ga ik niemand aandoen. Ik weet het en buiten moet ik continu op mijn hoede zijn omdat het anders mij overkomt. Zo wie zo is met 2 honden lopen een uitdaging op zich en vooral als het om mijn honden gaat, een paar apart moet ik zeggen…:D:)

    Anders zou ik ook wel oren hebben naar dagjes uit in Nederland.

    azalaia

  • Sietse 45

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Had ook gekund. Maar ik ben nu eenmaal geen

    > zoetekauw. ;)

    > Maar, neem jij ook wel eens zo'n vakantiedagje?

    Ik trek er wel op uit ja maar niet met een specifiek plan,

    is maar net wat tegen kom ben meer iemand die de natuur in trekt.

    Kom ik onderweg een terrasje tegen dan pik die wel een mee er is er eentje dat echt heel leuk is,

    en die heeft zelfgebakken appeltaart en is echt heerlijk daar ga ik wel eens heen als ik een rondje Bergumermeer doe.

  • erik

    Ik beschouw mijn wandeldagen altijd als mini vakantie.

    De Rijp ben ik een keer doorheen gefietst. Zag er leuk uit maar ik kwam die dag uit Leeuwarden met 4 fietstassen en een volle aanhangkar achter de fiets met kampeerspullen en had niet veel puf om eens uitgebreid om me heen te kijken, zal ik maar zeggen :)

  • Sietse 45

    erik Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik beschouw mijn wandeldagen altijd als mini

    > vakantie.

    > De Rijp ben ik een keer doorheen gefietst. Zag er

    > leuk uit maar ik kwam die dag uit Leeuwarden met 4

    > fietstassen en een volle aanhangkar achter de

    > fiets met kampeerspullen en had niet veel puf om

    > eens uitgebreid om me heen te kijken, zal ik maar

    > zeggen :)

    Was een knap stuk op de fiets en een openveld weinig bomen,

    had je het geluk ook nog dat het wat waaide, want dat doet het daar altijd voor je gevoel.

    Ging je via de oude straat weg of de nieuwe maakt toch enigzins verschil.

    Wat dat aangaat is deze streek prettiger de Friese wouden een aanrader hier komen nogal wat dagjes mensen.

  • Channah

    Een half vakantiedagje kan ook leuk zijn. Zoiets als toen met die oliebollen. ;)

  • Channah

    Wij plannen als we wandelen meestal wel een terrasje - of etablissement - in. Het prettigst is dat na zo ongeveer een uur lopen. Kopje koffie of thee, en de helft van de dames aan de appeltaart. En dan allemaal even naar het toilet, want dat is toch wat prettiger dan plassen in de vrije natuur. ;) Dan vrolijk verder, en rond lunchtijd nuttigen we de zelf meegenomen boterhammen. En aan het eind van de waneling nuttigen we een glaasje wijn. Als daar tenminste gelegenheid voor is, anders nemen we de trein, en drinken we dat glaasje in Amsterdam.