Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zoeken en vinden (speciaal voor Azalaia, maar natuurlijk ook voor iedereen)

  • azalaia

    Hahaha…het hield mij idd wel bezig…:)

    azalaia

  • Sietse 45

    Je kon uitslapen?

  • Channah

    Ik denk dat Kopland bedoelt dat wie wat vindt te snel tevreden is. Met andere woorden: dat je nooit klaar bent met zoeken en open moet staan voor nieuwe en andere dingen.

    En soms valt je dan zomaar - zonder dat je gezocht heb - zomaar iets in de schoot (serendipity).Het dichtbundeltje staat al meer dan 30 jaar in mijn boekenkast, dus ik zie die titel regelmatig, en denk er dan weer eens over na.

  • azalaia

    Om 4 uur in de nacht luister ik nog naar het nieuws op radio 1 en dan lig ik tot half 11 de andere ochtend in mijn bedje…Ik luister vaak naar radio 1, is altijd leuk, te leuk om te gaan slapen, maar ik heb het vaak geprobeerd om mijn slaap tegen te gaan, dat lukt een uurtje, maar dan ben ik ineens weg voordat ik het zelf in de gaten heb… :)

    azalaia

  • azalaia

    Het is natuurlijk een filosofische uitspraak, want als je het letterlijk neemt, dan klopt het niet. Maar zoals jij het schetst klopt het wel. Als je deze filosofie even gaat ontleden, hangt het ook van iemands leven en leeftijd af of hij/zij er nog voor openstaat om nieuwe dingen te willen ontdekken en daar naar te willen blijven zoeken ook al is dit in filosofische zin. Soms ontbreekt de wil om ‘verder’ te gaan en is het goed geweest. Niet meer (hoeven (te) zoeken brengt ook een zekere rust. Je hebt dan min of meer alles al wel gevonden. Ik persoonlijk ben nog volop in ontwikkeling en kan er dagelijks geen genoeg krijgen iets nieuws te lezen op welk gebied dat ook mag zijn.

    Ik zoek er niet naar maar internet vindt alles voor mij…..:) Dus niet zoeken en je vindt het!

    azalaia

  • Channah

    Zo kun je de zin inderdaad ook lezen: wie wat vindt heeft niet hoeven zoeken. Wat eigenlijk weer hetzelfde zegt: openstaan voor nieuwe en goede dingen.

    Dat vind ik nu het allerleukste aan taal: dat je ermee kunt spelen, en daar weer over na kunt denken.

  • azalaia

    Taal is erg leuk, ik ben er gek op en je kan er veel kanten mee uit. Taalpost b.v., dat is echt genieten en natuurlijk ook woordpost, heel bijzonder waar sommige woorden vandaan komen en hoe logisch een woord soms in elkaar zit als je het in gedeelten kan herleiden naar de bron, maar misschien is dat wel met alles wel zo.

    azalaia

  • kootje

    Wij bezigen altijd het gezegde “Wat je vindt mag je houden” Hier wordt niet de woordelijke uitspraak bedoeld. Want dat moet je bij de politie melden.X(

  • azalaia

    Juistem…hebbes en houwen haha…>:D<

    azalaia

  • Sietse 45

    Hij die nog nooit gevaren heeft

    weet niet hoe of 't een zeeman leeft.