Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Top of….

  • azalaia

    http://www.youtube.com/watch?v=npI6JY4P1Zg

    Wat een nostalgie…

    azalaia

  • Marjorie

    Schitterend. Ik kan me herinneren dat de jury het veelvuldig fout had. Ik was toen een jaar of 8 a10, denk ik.

  • Channah

    Weer zoiets dat ik nooit gezien heb, want toen hadden wij nog een tv. Maar wat een braafheid…. En wat ongelooflijk saai………

  • azalaia

    Het is onvoorstelbaar dat ik dit vroeger een leuk programma vond, en inderdaad, zooo braaf en nietszeggend, vreselijk. Maar in die tijd had je weinig muziekprogramma's en dat herkenningsdeuntje van The Shadows deed het hem ook wel.

    Ik heb deel 2 ook even bekeken, wel met belangstelling, al was het alleen al om te kunnen terug voelen waarom ik er altijd naar keer in 1960. Ik was 13 jaar en een tiener in de dop. Je wist niks in die tijd, had niet veel, dus alles wat je kreeg aangeboden op tv was interessant. Zo was die tijd gewoon.

    De jury had ook geen ene bal verstand van popmuziek en gaf tenenkrommend commentaar als je al van commentaar kon spreken. Een bijeengeraapt stelletje mensen, ook in de zaal. Nu voor mij een FLOP! toet toet…

    azalaia

  • azalaia

    Elke keer waren er weer anderen in de jury en de ene was nog dommer om te zien dan de andere. Het zal de tijdgeest wel zijn geweest en dat is toch boeiend om zoiets weer eens terug te zien om te merken hoe je pak weg 50 jaar later dit tiener programma met een heel ander gevoel bekijkt. Ik heb dit niet met alle programma's van uit die tijd. Pipo met Mammaloe en Petra, de Dikke Deur en Kluk Kluk, dat vind ik nu nog steeds leuk als ik dit terug zie. Zelf naar Peyton Place kan ik nog kijken met de ogen van nu. Ook de film West Side Story uit 1963 heeft nog niets aan oubolligheid ingeboet, deze film is nog heel actueel qua gebeurtenissen. Alleen de voortreffelijke muziek al gecomponeerd door Leonard Bernstein.

    http://www.youtube.com/watch?v=-BQMgCy-n6U

    azalaia

  • Channah

    Ik was ook 13 in 1960, maar zo te zien is mij veel bespaard gebleven doordat mijn ouders in die tijd geen tv hadden. ;)

  • Channah

    Omdat Ik - na nooit video of dvd gehad te hebben- nu een blue ray-speler (als ik dat goed schrijf) heb, heb ik onlangs twee dvd's aangeschaft, waarvan een de West Side Story. Tja…. wat zal ik zeggen… Toch wel erg melodramatisch, ook de muziek Wat ik nog steeds goed vind zijn de dansscènes, vooral America.

    De andere dvd-box is overigens De Stille Kracht, maar die heb ik nog niet gekeken.

  • azalaia

    Dat is een opvatting van NU. Nu vind ik het ook niet meer leuk, maar TOEN vond ik het een leuk programma.

    Ik kan het nog wel leuk kan vinden als ik de tijd, waarin het werd uitgezonden, centraal stel. Ik vind het interessant

    om te zien hoe dingen veranderen, maar ook hoe mijn idee over hoe iets moet zijn is (mee)veranderd. Met de tijd meegaan.

    azalaia

  • azalaia

    Ja, het is een Romeo en Julia verhaal, erg sentimenteel, maar de balletten zijn erg goed. Michael Jackson heeft er heel veel van af gekeken met zijn Thriller. En als je een meisje van 16 bent, en dat in 1963, dan ben je super gevoelig voor dit soort gedramatiseerde Amerikaanse films. Die film heeft 2 jaar in de Du Midi gespeeld aan de Apollolaan en ik heb hem 3 keer gezien. Hij speelde alleen in die bioscoop, nergens anders. Breedbeeld, cinemascope heette dat geloof ik… was toen ook iets nieuws, het gordijn schoof heel ver naar links en naar rechts en dan het Dolby Stereo System Sound hakte er ook goed in. Al met al was het een overdonderende sensatie en zo voel ik het nog steeds zo; ik heb nog steeds dezelfde emoties bij het zien van dat fragmentje met Tony en Maria, geen enkel verschil met vroeger.

    azalaia

  • azalaia

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Cinemascope

    Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht of ik het wel juist had met het woord cinemascope.

    Dat woord schoot me toen impulsief te binnen en ik dacht toch maar even kijken of het wel klopt.

    azalaia