Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het tijdstip van de avondmaaltijd

  • Channah

    Telefoontjes op bed? ;)

  • Marjorie

    Een deel van mijn arbeidzame leven heb ik in een bejaardenverzorgingstehuis ( zo heette dat toen) gewerkt en wel in de avonddienst, d.w.z. van 18.00 uur tot 23.00 uur.

    Vanzelfsprekend at ik vroeger dan 18.00 uur want het was tamelijk zware lichamelijk arbeid en met een volle maag werkt het niet lekker plus een half uur rijden met de auto.

    Mijn diner werd dus genuttigd om +/- 16.00 uur, want het eten moest ook ‘zakken’ ;)

    En na 5 uur hard werken, kom je terug in de stad en ja :) dan kocht ik wel eens een patatje.

  • Channah

    In feite combineerde jij de lunch dus met het diner Dar valt geen leuk woord van te maken zoals brunch voor een combinatie van ontbijt en lunch. ;)

    De eerste jaren (1977-1985) dat in in de openbare bibliotheek werkte had ik min of meer wisselende diensten. Twee avonddiensten dus, en eens in de drie weken een zaterdagdienst, waar een andere vrije dag in de week tegenover stond.

    Mijn avonddiensten waren in het begin op maandag en woensdag. Op maandag was dat mijn enige dienst: van 18.30 uur tot 21.30 uur. En op woensdag zat er een middagdienst voor: dus eerst van 13.30 uur tot 17.30 uur en daarna van 18.30 uur tot 21.30 uur.

    Die maandag vond ik een complete ramp wat het eten betreft. Die bibliotheek was niet naast de deur, dus ik moest om 17.30 uur van huis, dus daarvoor gegeten hebben. De woensdag was gemakkelijker: de bibliotheek sloot om 17.30 uur, en ging om 19.00 uur weer open, wat inhield dat je om 18,30 uur de boel weer aan kant maakte. In dat uur pauze at je een meegebrachte boterham, of je haalde - inderdaad, Marjorie ;) - een patatje en een kaassoufflé. Maar toch, dan was je om 22.30 uur thuis, en goed moe want de combinatie van steeds andere vragen beantwoorden en de boeken op de juiste manier in de kasten pleuren in die uitleendiensten is behoorlijk zwaar. Dus eerst even zitten, en dan begon de maag te knorren. Als je dan teveel eet kun je niet slapen, en ja, de andere diensten begonnen om 08.30uur, en daarvoor was er ook wel het een en ander te doen in huis, zoals katten voederen, bakken verschonen etc.

    Gelukkig ben ik na een paar jaar die maandagavond kwijtgeraakt, zodat ik met hetzelfde aantal uren maar 4 dagen per week hoefde te werken.

  • erik

    Nee hoor, om kwart voor zeven heeft ze honger, en wij ook.

  • azalaia

    Wat dacht je van dunch (diner & lunch).

    azalaia

  • Channah

    Mooi! :)

    Nu nog een woord voor de combinatie diner en ontbijt. (:D

  • azalaia

    Ik heb nog geen dinont genuttigd vandaag…:)

    azalaia

  • azalaia

    ontbijt, lunch, diner: een mens is de hele dag met zijn/haar onludi bezig, al was het alleen al het denken eraan…

    azalaia

  • azalaia

    En een brunch en diner wordt dan een brundi…

    azalaia

  • Channah

    Hahaha, mooie woorden, hoor! :D