Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De Paus gaat ook met pensioen

  • Sietse 45

    Zou hij bij het ABP zitten,

    zouden ze de te korten bij het vaticaan kunnen halen

  • Channah

    Lijkt me een lastige constructie. Bovendien: ABP kort niet zoveel, slechts een half procent. Dan zou ik liever willen dat hij bij het Pensioenfonds Openbare Bibliotheken zat, want die korten maar liefst met 7 procent, godverdegodver.

    Maar even terug naar het onderwerp: de paus heeft groot gelijk dat hij stopt. Hij wordt in april 86. Ik hoop dat hij nog een aantal mooie jaren heeft met tijd voor zijn vele interesses. Hoewel ik het op veel punten absoluut oneens ben met hem vind ik het toch een lieve man. En ook leuk dat hij altijd rode schoenen draagt.

  • Sietse 45

    Hij heeft de eer aan zich zelf gehouden door aan te geven dat hij stopt een compliment waard.

    Hij had wel hele extreme uitgangspunten en dat heeft Katholieke kerk geen goed gedaan hier in dit landje en meerdere.

  • Channah

    Trouw schrijft: “Regelmatig werden uitspraken uit hun verband gerukt of zelfs (gedeeltelijk) fout geciteerd.” Dat is mij ook wel eens opgevallen.

    Hier het hele artikel: Trouw

  • azalaia

    Hoog tijd dat hij stopt; hij wordt te oud en zijn krachten nemen af. Zowiezo vind ik het raar dat paus zijn paus blijven is tot de dood is ingetreden. Rare regel is dat, volkomen uit de tijd zoals het hele Vaticaan. Weg ermee. Hij heeft ook alle incest berichten genegeerd door er in het openbaar niet zijn excuses luid en duidelijk voor aan te bieden. Ook allerlei denkbeelden zijn anno 2013 wereldvreemd. Nu er een andere paus komt, dan mag van mij kardinaal uit Ghana paus worden, is weleens een heel ander gezicht, en hij is ook niet zo stokoud, 63 geloof ik.

    http://www.elsevier.nl/Cultuur–Televisie/nieuws/2013/2/Ghanese-kardinaal-favoriet-als-opvolger-paus-1171296W/

    azalaia