Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Versje

  • smurfke

    Ik heb echt geen idee hoe ik hier aan kom. :) Soms borrelt er zomaar een oud liedje of rijmpje naar boven. Het is heel goed mogelijk. Maar ik denk dat mijn moeder naar aanleiding van dat oude versje dit zelf heeft verzonnen. Ze maakte altijd gekke rijmpjes, nu nog trouwens.

    Wat rijmt er op Piet : riet en niet, vrij voor de hand liggend dus om het rijmpje wat speelser voor kinderen te maken. Maar het komt zeker voort uit dat oude versje.

  • azalaia

    UIT: http://www.lenyvanleeuwen.nl/kroniek.htm

    Oom Gé deed vaak het spelletje Jan en Piet: hij had op de nagels van de wijsvingers van zijn linker- en rechterhand een papiertje geplakt. Dat waren Jan en Piet. Hij legde die vingers op de rand van de tafel, met de andere vingers onder de rand. Dan zei hij:

    Jan en Piet

    zaten in het riet

    terwijl hij zijn vingers om beurten op de rand van de tafel liet neerkomen.

    Weg was Jan!

    en zijn linkerhand zwaaide door de lucht en kwam zonder papiertje op de rand van de tafel terug!

    Weg was Piet!

    en datzelfde gebeurde met zijn rechterhand!

    Jan en Piet

    zaten in het riet

    terwijl hij zijn vingers om beurten op de rand van de tafel liet neerkomen.

    Daar is Jan weer!

    en zijn linkerhand zwaaide door de lucht en kwam weer met papiertje op de rand van de tafel terug!

    Daar is Piet weer!

    en datzelfde gebeurde met zijn rechterhand!

    Eindelijk had ik door, dat als Jan en Piet weg waren, oom Gé met zijn middelvingers op de tafel zat te trommelen!

    azalaia