Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bouwjaar 1954

  • PA3FBF

    Hoi jelui,

    Zo wat rondgesnuffeld op deze nieuwe site (leuk!), en het valt me op, dat babyboomers zo verzadigd zouden zijn…?

    Tja, ik (49) weet, dat ik en mijn manneke (18 jaar ouder) het persoonlijk goed heb,ben wat waarschijnlijk te danken is aan de relatief lage huur in een in 1954 (net als ik) gebouwde kleine duplex-flat op 1 hoog (onze “duiventil”) zodat we geld (nog heb ik een baan) en aandacht kunnen hebben voor andere dingen.

    Ik vergelijk wel huidige maatschappelijke situaties met die uit de 60er/70er/80er jaren en vind niet dat we vooruitgegaan zijn in tolerantie enzo. In tegendeel: toen onbespreekbare dingen zijn nu totaal normaal om vooral elkaar voor de voeten te gooien: rokers, dikkerds (etc. pp) kosten de gemeenschap geld, de “grijze golf” (babyboomers) komt eraan en zal “de gemeenschap ook weer geld kosten! ”

    Iedereen en de regering meten menselijk leven inmiddels daaraan wat het de gemeenschap kost - waar zal dit nog eindigen?!

  • Dennis

    Kom babyboomers geef je geld uit. Jullie hebben het.

    Met jullie subsidie voor de woningen en de winst die jullie hebben gekregen hierop, waar jullie in de jaren '90 mee liepen te poggen. mijn huis in nu wel zoveel waard.

    Wie zitten met de gebakken peren, de jongeren. Zij mogen jullie duren huizen kopen. Of tussen het uitschot in een dure huurwoning.

    Ze moeten beide wel werken om het te kunnen opbrengen. Kinderen krijgen , betekent dure kinderopvang. Vouwen willen (gelukkig) ook werken. Jullie hebben ervoor gezord dat dit kon. Dus geef nu ook geld voor de kinderopvang.

    Veel babyboomers zitten op hogen positie's in bedrijven, waarvan veel bedrijven geen geld vrij maken voor kinderopvang. Dus eerst de vrouwen een opleiding geven en daarna zorgen jullie ervoor met jullie dure huizen, dat de jongeren geen kinderen kunnen krijgen. Is namelijk onbetaalbaar.

    Voorstel : Een ieder die subsidie gehad heeft voor zijn huis gaat dat inleveren en komt ten goede van jongeren die een huis willen kopen. (met wat voorwaarde natuurlijk)

  • Dennis

    Dit bedoel ik eigenlijk.

    Een link van deze babyboom.pagina.

    http://www.sargasso.nl/?p=1367

  • PA3FBF

    Hoi Dennis,

    Bedankt voor je reactie en info website; heb er rondgeneusd.

    Binnenkort wordt onze 50er jaren-wijk gesloopt. We kunnen wel weer terugkomen, maar door de heel wat hogere huren (we hebben géén eigen huis maar een flatje van 45 m2) zullen we - hebben het al doorgerekend - an het huursubsidie-infuus van vadertje staat moeten gaan hangen (evenals ziektekostentoeslag) resp. op zoek naar in aantal steeds minder wordende - zie onze wijk - goedkopere huurhuizen.

    Huursubsidie krijgen kan ook alleen maar als we eerst al ons spaargeld op gaan maken.

    Mijn man ist AOWer met klein pensioentje, en ik heb een parttime-baan, waarvan het eind van de volgende 1 - 2 jaar al in zicht is. Voor zulke magere tijden dus hadden we gespaard en eventuele grote uitgaves voor particuliere “rampen”. We hadden zodoende de staat kunnen ontzien. Zonder spaargeld en mij werkeloos zullen we gedwongen zijn om uit de diverse “armoe-potjes” te moeten tappen (indien nog aanwezig) bij persoonlijke tegenslagen.

    Ik denk dus, dat ook wij ouderen + babyboomers het nog benauwd genoeg zullen krijgen :-(