Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cruise

  • Sietse 45

    Voor geen goud krijgen ze op zo'n Cruise god allemachtig wat een grote krengen.

  • PietertjePuk

    Wilhelmina, Je vraagt naar ervaringen maar die heb je dus nog niet gekregen.

    Helaas, ik ben ook nog nooit op een cruise-schip geweest maar….

    Mijn zuster vind het geweldig. Ze maakt, samen met haar man, de ene na de andere reis.

    Europes rivieren;, diverse reizen gedaan, de Middelandse zee van Griekenland af en dan door via Spanje ,Belg'ie naar Amsterdam.

    Ik geloof dat ze nu een keer of 6 zijn geweest.

    Wat het zo aantrekkelijk maakt voor hen is dat je half Europa ziet maar niet steeds je koffers moet in en uitpakken om ze weer naar een ander hotel te slepen.

    Aan boord krijg je een koninklijke behandeling, er is veel en goed eten en vermaak aan boord.

    's Nacht varen en de volgende dag ga je van boord om een nieuwe stad te ontdekken.

    Ze zijn beiden goed gezond maar wel tegen de 70 jaar.

    Na een leven hard werken willen ze nu graag comfortabele vakantie's.

    Het kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat.

    Zij komen vanuit de VS en vliegen dan naar de startplaats. De ene keer Riga dan weer Rome en Wenen is ook aan de beurt geweest. Zo even uit mijn hoofd.

    Ze eindigen altijd in Amsterdam maar dat is voor familiebezoek.

    Je kunt ook in andere plaatsen eindigen.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

  • axel

    Ik vlieg liever, het ergste aan boord van zo'n varende flat vind ik dat je bezig gehouden moet worden, lijkt wel een bejaardenhuis en dan nog zingen, vreselijk. :D

  • Channah

    Dat is goede informatie van ervaringsdeskundigen, ook al is het dan uit de tweede hand, Pietertje. Als je op cultureel en sociaal gebied niet teveel eisen stelt aan de steden die je in één dag moet verkennen,maar slechts een indruk wilt opdoen, lijkt het mij zo gek nog niet. Zeker voor mensen die slecht ter been of anderszins lichamelijk gehandicapt zijn. Maar toch…. en hier sluit ik aan bij Axel - zie http://babyboomer.startpagina.nl/prikbord/16015930/16038242/re-cruise#msg-16038242 - dat bezig gehouden worden op zo'n varend flatgebouw lijkt mij helemaal niets. Daar hoef je natuurlijk niet aan deel te nemen, dat begrijp ik. Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen als jouw zus en haar man - zo te lezen kerngezond en nog relatief jong want nog geen 70 - plezier aan zo'n reis beleven. Dat is geen waardeoordeel - ieder moet doen wat zij/hij leuk vindt - maar ik als 65-jarige zou compleet depressief worden van zo'n reis.

  • axel

    Vanaf maandag a.s. om 19.30 NED1 MAX kunnen we een nieuwe serie volgen aan boord van de Nieuw Amsterdam van de H.A.L. daar kijk ik nu al naar uit, leuk om naar te kijken. ;)

  • azalaia

    Ah goeie tip, dan ga ook even kijken als ik eraan denk tenminste…

    azalaia

  • Sietse 45

    axel Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik vlieg liever, het ergste aan boord van zo'n

    > varende flat vind ik dat je bezig gehouden moet

    > worden, lijkt wel een bejaardenhuis en dan nog

    > zingen, vreselijk. :D

    Heb een godsgruwelijke hekel aan met veel mensen

    op een kluwen te zitten en voel me opgesloten op zo'n bootje.

    Zou ik ook hebben met vliegen komt ook niet op de agenda te staan.:)

  • Channah

    Oost, west: thuis best! ;)

  • azalaia

    Als je een keer naar Verweggistan wil gaan, dan heb je geen andere keus dan het vliegtuig te pakken en binnen Europa duurt een vliegreis nooit langer dan 7 uur.

    Als je nog nooit hebt gevlogen dan is een vlucht Amsterdam-Londen misschien wel iets voor je, duurt een uurtje, dan heb je je luchtdoop in ieder geval ook eens gehad… :D:) >:D<

  • Sietse 45

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Oost, west: thuis best! ;)

    Niks mooier om na een dag of een halve dag naar de kinderen,

    maar het alle keren weer lekker om in je eigen te zijn ;)