Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gerechten van vroeger

  • azalaia

    Ja, gebakken uiten met tomaten gebakken, mijn god, het water loopt me de bek uit….>:D<

    Dat was vooral later mijn moederde er een handje van had om dit klaar te maken voor op brood.

    Het had wel een reden: er werden bij het maken van gehakt dat dan werd gekruid nog wel een wat rauwe balletjes naar binnen gewerkt, en wat kreeg je daarvan…juist…aarsmaden die je dan met uien ging doden wat natuurlijk helemaal niet hielp. Het was dan ook een huismiddeltje. Wisten ze toen veel dat rauw vlees gevaarlijk was/is net zoals het eten van filet americain, daar worden niet voor niets rauwe uitjes op gedaan…

    azalaia

  • PietertjePuk

    azalaia Schreef:

    > Vroeger had je altijd op de

    > radio om 9:15 het programma: ‘wat eten we vandaag’

    > ingeleid door een vrolijk liedje. Duurde maar 5

    > minuten maar er werd wel naar geluisterd om zo

    > weer een dagelijks ideetje voor het avondmaal op

    > te doen.

    >

    > azalaia

    Ja, ja, ja, Wat zullen we eten,

    Ja, ja, ja, wie kan dat weten.

    Wie is de man die mij dat zeggen kan ? (pom pom pom )

    De groentenman ! ( cha cha cha )

    Volgens mij was dat het liedje.

    .

    Het zat in een programma voor de huisvrouw. De naam van de presentatrice was geloof ik Mia Smelders.

    De groentenman vertelde altijd over de goede en goedkope groenten van het seizoen en daar hoorde dan weer een recept bij.

    Ik heb er naar geluisterd tot ik naar de kleuterschool ging. Het is duidelijk blijven hangen dus.

  • PietertjePuk

    Bij ons werd 1 keer in de week appeltaart gebakken en een cake.

    Dat was dan voor zaterdagavond bij de radio en op zondag bij de koffie.

    Dit was wel het werk van mijn oudste zus.

    Mijn moeder was de slechtste kok ter wereld.

    Daarom vergeet ik het liefste de vreselijke gerechten die we voorgeschoteld kregen.

    Het ergste was eigenlijk dat het er ook nog verschrikkelijk uitzag.

    Als je het op je bord zag liggen dan wist je al hoe het smaakte.

    Erg.

  • axel

    In mijn herinnering was vis vroeger heel goedkoop, tegenwoordig is verse vis een luxe. We aten vroeger ook veel speklappen en die vond ik toch vies en als ik het niet opat kreeg ik geen toetje. Ja die toetjes waren toen in de vorm van griesmeelpudding of zo en pudding met een puddingsausje erover heen. Later kwam de Saroma koude opkloppudding van Van Nelle en die vond ik toch lekker, ik weet zelfs de prijs nog: 35 cent. Tegenwoordig ook nog verkrijgbaar maar dan van Dr Oetker en er staat met kleine letters op “vroeger Saroma” maar het smaakt mij niet meer.

  • Channah

    Klik maar even hier: De groenteman

    Vandaag krijg ik dat liedje niet meer uit mijn hoofd! :)

  • azalaia

    Helemaal correct, en nu weet ik ook de melodie weer naar aanleiding van jouw lyric haha…..het was een cha cha cha. Is dit al zo lang geleden?

    Ik ben van '47 en ik kan mij dit nog zo goed herinneren, want het kwam elke ochtend weet terug en dan blijft zoiets wel hangen natuurlijk…:)

    azalaia

  • azalaia

    Je smaak van vroeger kan nu heel anders zijn geworden. Maar wat ook mee kan spelen is dat vroeger de smaak van b.v. andijvie beter was, dat is nu zo bitter al wat. De kwaliteit is volgens mij behoorlijk verslechterd tenminste die groentes uit de supermarkt. Wat voor smaak zit er nou aan een tomaat…

    azalaia

  • Sietse 45

    azalaia Schreef:

    ——————————————————-

    > Je smaak van vroeger kan nu heel anders zijn

    > geworden. Maar wat ook mee kan spelen is dat

    > vroeger de smaak van b.v. andijvie beter was,

    > dat is nu zo bitter al wat. De kwaliteit is

    > volgens mij behoorlijk verslechterd tenminste die

    > groentes uit de supermarkt. Wat voor smaak zit

    > er nou aan een tomaat…

    >

    > azalaia

    Komt voor een groot deel door de bemesting,

    en wat je veel ziet dat ze uit het buitenland komen.

    Eigen gekweekte tomaten smaken veel lekkerder dan die uit supermarkt

    alleen vanwege deze slechte zomer is er niet veel van terecht gekomen.

  • azalaia

    @Sietse 45…veel of NIET veel van terecht gekomen… :)

    azalaia

  • Ma Molton

    Voor Pietertje Puk:

    Op het einde van “wat eten we vandaag”

    Onthou het goed

    Onthou het goed,

    Het is de groente die 't um doet

    cha cha cha…………..