Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Die goede oude Sint….

  • azalaia

    http://www.nrc.nl/stevendejong/2012/11/17/sinterklaas-heeft-voor-ons-de-wegen-der-schande-belopen-daarom-is-hij-cultuurgoed/

    Wie doet er aan pakjesavond en wie niet maar wel weer aan kerst…of aan beide of aan beide niet…

    Ik ben al heel lang niet meer bezig met dit dit cultureel erfgoed; het is mij te commercieel geworden en de tijd met het bijbehorende gevoel van vroeger, ( wat dat gevoel dan ook mag zijn geweest ) toen Sinterklaas vieren nog met de jonge kinderen werd gevierd, dat is er gewoon niet meer. Het is anders, minder leuk eigenlijk, maar dat kan ook aan mij liggen.

    Ervaren jullie dit ook zo of gaan jullie met de kleinkinderen gezellig Sint Nicolaas vieren.

    azalaia

  • Channah

    Mijn ouders maakten altijd iets heel speciaals van het Sinterklaasfeest. Met geringe middelen, want geld was er niet. Daar heb ik fantastische herinneringen aan. We hebben het ook lang volgehouden, dat Sinterklaas vieren, ook toen we allemaal het huis uit waren.Dat ging op een andere manier dan vroeger, met gedichten en surprises en zo. Op gegeven moment werkte dat niet meer: degenen met een gezin vierden het thuis, en om nou geforceerd pkjesavond te aan vieren…. nee.

    Ik grijp Sinterklaas wel aan als ik vind dat iemand een cadeautje verdiend heeft. Daar maak ik dan een gedicht bij, en verstuur het anoniem, dat wil zeggen onder de naam van Sinterklaas.

    Kerstmis vind ik geen feest voor cadeautjes. Dat zal ongetwijfeld met mijn katholieke opvoeding te maken hebben.

  • axel

    Wij vierden het nooit thuis, ja wel lekker smikkelen en zo. Ik ging vroeger altijd naar V&D rond die dagen want daar zat Willy Alfredo de sneldichter en als je dan iets gekocht had kon je bij hem een gedichtje laten maken. Deze man was toen razend populair op de radio. ;)

  • erik

    Ik was erg blij toen de jongens hier niet meer geloofden en we de onzin van Sint achter ons konden laten. Ik heb er nooit iets mee gehad (nou ja, wel toen ik zelf geloofde en lekkers kreeg :))

    En Piet moet beter opletten waar hij schmink gebruikt.