Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie kent ze nog, de tv series van vroeger te beginnen met Paulus de Boskabouter

  • azalaia

    http://verzameloord.blogspot.nl/2011/09/paulus-de-boskabouter.html

    De meeste series ken ik nog wel, sommigen nog in zwart/wit. Leuk om al die foto's van de series op voorpagina's terug te zien…

    azalaia

  • Channah

    Leuk, Azalaia.

    Dorinde van Oort heeft een biografie over haar vader Jean Dulieu, de schrjver van Paulus de Boskabuter. Kijk maar even hier: Dorinde van Oort over haar vader

  • azalaia

    Dorinde ‘speelde’ voor Priegeltje met een priegelig hoog prinsessen stemmetje, heel toepasselijk. Vooral die begintune van de om 19:05 uur beginnende uitzending van Paulus de Boskabouter dat maar 5 minuten duurde, was magisch…ik zat met mijn oren tegen de geweven stof van de jaren '50 buizen radio…

    Daarna moest ik naar bed. Ik was nog echt een kind zeker in die tijd en mijn grootmoeder hield er een strak schema op na.

    Het lijkt mij wel een heel interessant boek want het gaat om de bedenker van mijn kinderidool: Paulus en zijn maatjes…

    azalaia

  • Channah

    Jean Dulieu deed alle stemmen deed alle stemmen zelf, behalve die van Priegeltje, die deed Dorinde. Gisterenavond laat zag ik haar op tv, ik weet niet meer in welk programma want ik kwam er later in. Leuk om haar weer eens te zien, want een jaar of 12 geleden heb ik intens contact met haar gehad over een ander boek dat zij toen aan het schrijven was, en waarvoor ze materiaal uit het Stadsarchief kon geruiken. En aangezien dat ik daar gewerkt heb…….. ;) Mijn freelance werk heb ik daar aan overgehouden, want zij was mijn voorgangster, en had geen tijd meer om het bij alle andere dingen waar ze mee bezig was te doen.