Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zo,de oliebollen zijn op..

  • Channah

    ….. en ze waren heerlijk, dus nu over tot de orde van de dag.

    Zijn jullie ook zo blij dat die vreselijke decembermaand voorbij is?

  • Sietse 45

    Dat mag je wel stellen dit is vreselijkste maand,

    als ik een vlag had hing ik ´m buiten;)

  • azalaia

    Vroeger, heel vroeger, vond ik vooral Sinterklaas, erg leuk, maarden praat ik over eentijd waarin de commercie nog net de boventoon voerde.

    De cadeautjes waren ook simpeler, meer spelletjes, knutselwerk dat soort dingen of een pop of beer.

    Kerstmis zegt me helemaal niks en de Kerstvakantie was altijd saai want vanwege de winter kon ik niet lang buitenspelen en/of het was te koud.

    Vroeger had je echt koude dagen en omdat alle huizen enkel glas ramen hadden en alleen in de woonkamer een kolenkachel, was daar dan iedereen te vinden. De keuken, voor zover die de ruimte had voor een keukentafel, was ook gezellig omdat door het koken de temperatuur daar opliep.

    Heel vochtig werd het daar wel en mijn grootmoeder zette altijd een raam open tijdens het koken om de condens te laten opdrogen en dan werd het snel koud in de keuken. Vroeger was ook niet alles goed geregeld en sommige mensen beweren dat de tijd van vroeger beter was, daar ben ik het maar een beetje mee eens.

    azalaia

  • Channah

    De maand van de verplichtingen. Van het ‘gezellig’ moeten hebben. :(

    En die maand wordt dan gevolgd door januari, de saaiste maand van het jaar. Maar over een weekje begin je te merken dat het 's avonds iets later donker wordt, en dat geeft hoop.

  • Channah

    Maar ons oudjaarsuitstapje was leuk! :)

  • azalaia

    Dat was heel leuk, ook zonder oudejaarsbol…ik had vlaai of zoiets…Waar ik ook kom… daar amuseer ik me wel. Mensen (be)kijken is heel interessant, dieren bestuderen ook natuurlijk, maar van mensen zie je er meer…

    azalaia

  • Sietse 45

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > De maand van de verplichtingen. Van het ‘gezellig’

    > moeten hebben. :(

    > En die maand wordt dan gevolgd door januari, de

    > saaiste maand van het jaar. Maar over een weekje

    > begin je te merken dat het 's avonds iets later

    > donker wordt, en dat geeft hoop.

    Nou deze maand 5 verjaardagen en eentje er vlak achteraan in de volgende maand,

    dus nog een drukke maand? nee doen we maar niet wij doen het maar in een keer.

    Lekker met ons eigen gezin uit eten jongste dochter wou wel eens naar een Japans restaurant en doen we dat.

  • Channah

    Gelijk hebben jullie!