Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bea gaat met pensioen

  • azalaia

    Op 30 april krijgen we er weer een prinses bij: prinses Beatrix. Alex gaat haar opvolgen. Nu Elisabeth nog van Engeland.

    Alleen vind ik Charles al te oud geworden om zijn moeder op te volgen, die is inmiddels ook al 65 en vind ik Prins William met zijn Kate een betere optie. Jonge mensen, net 30, precies goed om de koningin op te volgen. Maar Elisabeth laat zich niet van de troon afstoten, vreemd eigenlijk, want ze is al over de 80…

    azalaia

  • erik

    Engelse “traditie”, aanblijven tot je sterft in het harnas.

  • azalaia

    Ja, dat ging met haar moeder ook zo, die is iets van 93 geworden of zoiets of mogelijk nog ouder…maar ik zou het moeten gaan opzoeken wanneer Elisabeth koningin is geworden en zij het van haar moeder heeft overgenomen. Ik ben er niet echt in thuis moet ik zeggen maar het Engelse Koningshuis is zeker boeiend om er iets over te lezen. Ik ben niet zo koningshuis gezind, maar de geschiedenis van verschillende vorstendommen interesseert mij wel.

    azalaia

  • erik

    7 februari 1952, haar vader, koning op dat moment, overleed 1 dag eerder. Haar vader werd overigens koning omdat zijn voorganger de troon neerlegde. Dus dat verhaaltje wat ik gisteren opschreef nadat ik het op tv hoorde, blijkt ook niet geheel waar te zijn…

  • azalaia

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_II_van_het_Verenigd_Koninkrijk

    61 jaar is ze nu koningin van nogal wat landen en ze zal doorgaan tot ze niet meer kan is al wel gebleken, anders was ze al afgetreden, maar Charles wordt echt te oud om haar op te volgen. Waar een ander al met pensioen is, zou hij de troon moeten gaan bestijgen…(td)

    azalaia

  • azalaia

    Leuk historisch filmpje helemaal onderaan in de link.

    azalaia

  • Sietse 45

    Charles slaan ze over lijkt me,

    Wiliam & Kate volgen deze oude oma op.;)

  • azalaia

    Als Elisabeth nog 5 jaar op haar tronie zit…dan is Charles inmiddels 70 en William 35, dus valt Charles in mijn optie sowieso al meteen af. Ik vind die Charles best wel grappig, maar om wéér zo'n bejaarde te krijgen, dat moet gewoon eens veranderen in die Engelse eeuwenoude traditie.

    Die conservatieve wetten daar stammen uit een tijd die zij al heel lang achter zich hebben liggen en William en Kate zijn jong en modern en dat heeft Engeland nodig: een jong en fris modern koningshuis. William en Kate zouden vanaf nu moeten worden voorbereid als toekomstige koning en koningin van Engeland.

    azalaia

  • Channah

    azalaia Schreef:

    ——————————————————-

    > Als Elisabeth nog 5 jaar op haar tronie zit…dan

    > is Charles inmiddels 70 en William 35, dus valt

    > Charles in mijn optie sowieso al meteen af. Ik

    > vind die Charles best wel grappig, maar om wéér

    > zo'n bejaarde te krijgen, dat moet gewoon eens

    > veranderen in die Engelse eeuwenoude traditie.

    > Die conservatieve wetten daar stammen uit een tijd

    > die zij al heel lang achter zich hebben liggen en

    > William en Kate zijn jong en modern en dat heeft

    > Engeland nodig: een jong en fris modern

    > koningshuis. William en Kate zouden vanaf nu

    > moeten worden voorbereid als toekomstige koning en

    > koningin van Engeland.

    >

    > azalaia

    Haha, ik zie het nu pas. Hoe doet Elisabeth dat, op haar tronie zitten? :D;)

  • Sietse 45

    Speciale pamper om.