Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Versje

  • Lisa58

    Hallo allemaal, Toen ik klein was deed mijn moeder een spelletje met een papiersnipper op de nagels van haar wijsvingers geplakt. Dan trommelde ze met haar wijsvingers op de rand van de tafel en zei een versje op. Het versje begon met “Er waren twee ????? De ene heette Jan, de andere heette Piet”.

    Ik dacht dat er daarna nog een zin kwam maar weet het niet zeker, en daarna zei ze “ Ga weg Piet, ga weg Jan”

    Terwijl ze dit zei gingen haar wijsvingers een voor een over haar schouder en gooide ze Jan en Piet zogenaamd weg, en legde dan haar middelvingers waar dus geen snippers op zaten op de tafel, zodat het net leek of Jan en Piet weg waren.

    Verder weet ik alleen nog de zin “Kom terug Piet, kom terug Jan” waarbij de middelvingers weer over haar schouder gingen, haar wijsvingers weer op de tafel en terwijl ze nog iets zei wat ik niet meer weet, waren Jan en Piet op wonderbaarlijke wijze teruggekomen.

    Ik snapte als peuter niet waar Jan en Piet dan waren gebleven en probeerde het zelf ook wel eens, maar de vastgeplakte J&P bleven hardnekkig op mijn vingers zitten, heel frustrerend.

    Wie van jullie kent de ontbrekende zinnetjes van dit versje? Ik wil het zo graag aan mijn kleinzoon leren.

    Gr. Annelies

  • Channah

    Annelies, kijk eens hier: Soldaatjes

  • Lisa58

    Yes, dat is ém! Wat ben ik hier blij mee! Ik sla het meteen op. Dankjewel Channah.

  • Channah

    Het is écht een leuke goocheltruc. :) Mijn buurjongetje is er nu nog te klein voor, maar ik zal hem onthouden.

    Heb je mijn privéberichtje ontvangen?

  • Lisa58

    Kleinzoon is er ook nog te klein voor, maar ik wil het kunstje snel kunnen doen. Ik weet nog dat mijn moeder het bij mijn oudste dochter deed, en ze deed het meteen na doordat ze het veel te langzaam deed. Mijn vader had ook een leuke trucje (schrijf ik dat wel goed, het staat zo vreemd :S ) Hij rommelde iets met zijn duim waardoor het net leek of hij het langer en weer korter kon maken.

    Ik heb net in mijn inbox gekeken maar heb nog geen privéberichtje ontvangen, ik zal straks nog eens kijken of het er dan wel staat.

    Groetjes, Annelies

  • Lisa58

    Net nog even gekeken maar er staat helemaal niets in. Ik stuur jou zo een privéberichtje.

    Gr. A

  • Channah

    Ik heb net een testberichtje gestuurd.

  • Lisa58

    Is aangekomen. Gek genoeg kon ik vanmorgen ineens het reply op de vorige lezen. Ik hoop dat de meneer er nog heel lang plezier van zal hebben.

    Gr. Annelies

  • smurfke

    Ik ken het als: Jan en Piet zaten samen in het riet. En weg waren Jan en Piet, weer weg uit het riet. En daar kwam Jan, maar waar is piet ? O, daar is Piet, maar nu zie ik Jan weer niet.

    enz. :)

  • azalaia

    Komt dit toevallig uit een ouwe Sesamstraat aflevering van 25 jaar geleden? Ik herinner mij zoiets dat Sien vaak een verhaaltje vertelde aan kinderen over Jan en Piet, die zaten samen in het riet…enz.

    azalaia