Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BabyBoomers en Toerisme

  • Erika Toth

    Hallo Allemaal,

    Ik ben Erika en ik kom uit Hongarije en woon ook in Hongarije.

    Ja U vraagt misschien zich af wat doe ik hier in deze forum?!

    Ik leg het zo uit!!.

    Ik ben een jonge vrouw en ik studeer toerisme in Hongarije. Ik ben nu bezig een scriptie te schrijven en daarvoor heb ik hulp nodig van babyboomers, van senioren, 50 plussers.

    Ik wil graag informatie hebben over de senioren segment en hoe jullie in elkaar zitten. Ik dacht dat het beste en snelste manier is om hier achter te komen is dat ik door zo'n forum mijn vragen kan stellen.

    Ik wil graag alles weten wat de behoeftes zijn in de toerisme vakanties,vrije tijd etc etc… Hoe vaak jullie op vakantie gaan, wat is de destination..hoe gaan jullie op vakantie etc etc..

    Ik schrijf dit bericht met de hoop dat ik van jullie de nodige informatie kan krijgen!!!

    Bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop dat ik gauw wat reacties krijg!!

    Harteijk bedankt!!

    Erika Toth uit Hongarije

  • Els

    ik wil je wel antwoord geven op je vraag,maar ik weet niet of mijn vakantie behoeften typisch voor een babyboomer zijn,ik ben geboren in 1947,dus wel je doelgroep.een fijne vakantie houdt voor mij in

    1 een hotel of appartement waar ik een goede badkamer en een goed bed heb,de rest van het interieur vind ik niet belangrijk.

    2 ik wil lekker eten in mijn vakantie,het liefst wat er gebruikelijk is in mijn vakantie land.

    3 Ik wil graag natuur en cultuur in mijn vakantie.

    4 lekker wandelen en leuke terasjes.

    ik hoop dat je hier iets aan hebt.groetjes Els

  • Erika Toth

    Beste Els,

    Heel erg bedankt voor de reactie wat ik van U ontvangen heb..

    Alle informatie is belangrijk voor mij!!

    Ik heb hier een paar vragen waarop ik graag de antwoorden hoor van de babyboomers.

    1) Vind u dat de senioren segment genoeg aandacht krijgt van de toeristische sector?

    2) Zijn er specifieke producten voor senioren op de markt?

    3) Vind u de productaanbod voldoende?

    4) Bent u tevreden met de service?

    5) Boekt u zelf een reis of gaat u liever naar een reisburo waar ze alles voor u gaan regelen?

    5) Gaat u liever naar buitenland op vakantie of liever blijft u lekker in binnenland?

    6) Wat zou u veranderen als het gaat om vakantie en reizen?!

    Als u heel veel vriendinnen en vrienden heeft kunt u misischien ook aan hun vragen om mee te doen aan dit kleine onderzoekje:-)

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groeten,

    Erika

  • Els

    hallo Erica,ja ik vind het aanbod voor senioren voldoende,en ik denk ook niet dat er vanalles anders gedaan moet worden voor senioren.We moeten ons mengen met alle andere leeftijden,ik moet er niet aan denken om alleen maar tussen senioren te zitten.De babyboomer die op vakantie gaat is niet op zoek naar een koopje,maar naar kwaliteit en zodoende komt hij toch niet in de plaatsen met de beroemde zuippartijen.Ik denk ook dat de meeste senioren in het voor of najaar op vakantie gaan,dan heb je al vanzelf een selectie want de jongere mensen zijn meestal aan het hoogseizoen verbonden.

    Ik boek onze vakanties meestal via internet,alleen als ik een voorboeking wil doen ga ik naar een reisburo.

    Ik ga het liefst naar het buitenland,maar wel in Europa,en ik ben meestal tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.m.v.g Els

  • Erika Toth

    Lieve Els,

    Bedankt voor het antwoorden op mijn vragen. Ik heb nu ook wat andere vragen waarop ik graag de antwoorden wil weten.

    Als u op vakantie gaat wat zijn de belangrijke factoren? Bijvoorbeeld in een hotel of restaurant, ik denk hier aan van lekker bed in de hotelkamer, de service, personneel etc etc

    Zijn babyboomers erg kritisch? Willen ze kwaliteit voor hun geld? Verwachten ze bepaalde dingen van het personneel en bediening?

    Bent u ooit in Hongarije geweest? Zo niet waarom niet? Zo ja wat is u mening over

    het land? Waaraan denkt u als u Hongarije hoort?

    Sorry als ik teveel vraag, maar ik wil het uitzoeken of de generatie 50+ inderdaad een segment is waar de toerisme meer specifiek aandacht moet geven..

    Alvast bedankt voor de moeite!!

    Groetjes

    Erika

  • Ma Molton

    Kan me wel voorstellen dat je voor je scriptie babyboomers hebt gekozen, wij zijn een gat in de markt en daar valt door de reiswereld een hoop geld aan te verdienen.

    Persoonlijk houd ik niet van speciale seniorenreizen, maar bv. weer wel als je een extra korting krijgt. ;)

    Waaraan denk ik als ik Hongarije hoor? Boedapest (mooi) Balatonmeer, Kuren en vooral de blijdschap als ik weer de grens naar Oostenrijk kan oversteken, mijn land is het niet.

    Ma

  • Els

    Babyboomers zijn niet erg kritisch,maar ze verwachten wel waar voor hun geld,verder verwacht ik van personeel in een hotel of restaurant dat ze me hetzelfde behandelen als ik hun behandel,gewoon met respect van de ene mens naar de ander.

    In Hongarije ben ik ongeveer 25 jaar geleden geweest,prachtig land,maar een beetje grimmige sfeer in die tijd.Dat zal nu allemaal wel veranderd zijn.groetjes Els

  • Ma Molton

    Waar je misschien aandacht aan kan schenken is b.v. tandartsreizen naar Hongarije, onderhoud van je gebit kost daar geen drol, de familie van mijn man (Oostenrijkers) gaan allemaal even de grens over voor een knap vullinkje.

    Ma

  • Erika Toth

    Beste Ma Molton,

    Mag ik vragen waarom u zo blij is als u de grens naar Oostenrijk kan oversteken?

    Heeft u negatieve ervaringen gehad in Hongarije? Waarom is Hongarije niet uw land? Sorry van te veel vragen maar ik vind het wel goed dat u echt uw mening zegt en ik wil me mer verdiepen in de redenen waarom men Hongarije niet interessant genoeg vindt om hiernaartoe te komen?! Wat denkt uzelf wat zou de aandacht van de babyboomers opwekken betreffende vakantie in Hongarije?

    Als u in de krant over de tandtoerisme zou lezen, dat alles goedkoop wordt gedaan, en dan nog kunt u de stad bekijken etc etc, zou u dat interessant vinden? En zo ja zou u dan wel naar Hongarije willen komen?

    Graag verwacht ik uw mening hierover!!

    Alvast bedankt!

    groetjes

    Erika

  • Erika Toth

    Beste Els,

    Heeft u niet aan gedacht om de komende jaren naar Hongarije komen en het land bekijken? Het is namelijk heel veel verandert in de laatste 25 jaar.

    Of gaat u liever naar andere landen op vakantie?

    Kunt u me wat redenen geven waarom u Hongarije qua toerisme niet zooo interessant vindt? Wat zou u wel interessant vinden?

    Bedankt weer voor de antwoorden!

    groetjes

    Erika