Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mannen diëten op het werk net zo fanatiek als vrouwen

  • Sietse 45

    Mannen diëten op het werk net zo fanatiek als vrouwen

    Uit onderzoek blijkt dat mannelijke werknemers in het voorjaar net zo fanatiek bezig zijn met hun gewicht dan vrouwelijke werknemers. Gezonde snacks, slaatjes en fruit doen het bijgevolg bijzonder goed in de bedrijfsrestaurants.

    Van de Nederlandse werknemers staat momenteel ongeveer een kwart op dieet. Vooral jonge werknemers vinden hun gewicht ontzettend belangrijk. Maar liefst 30 procent van de werknemers tussen de 16 en 34 jaar is bezig met lijnen. Van de oudere werknemers volgt maar 20 procent een dieet. Niet alleen het verschil tussen jong en oud, maar ook de gelijkenis tussen man en vrouw worden in dit onderzoek van Eurest, gehouden onder ongeveer 300 gasten van bedrijfsrestaurants, aangetoond.

    Kritisch in het bedrijfsrestaurant

    ‘Over het algemeen wordt gedacht dat met name vrouwen zich rond deze periode druk maken over hun figuur. Maar mannen blijken net zo bezig te zijn met hun uiterlijk. Dit merken we ook in de bedrijfsrestaurants. Gezonde snacks zijn dubbel in trek. De saladebar, maaltijdsalades en fruit- en zuivelbar doen het op dit moment erg goed’, aldus Joop Stutterheim, Manager Marketing van Eurest.

    Vrouwelijke werknemers blijken in de cafetaria wel vaker calorieën te tellen dan hun mannelijke collega’s. Beiden zijn echter even kritisch wat betreft de keuze van hun maaltijd in het bedrijfsrestaurant. Een kwart neemt bewust producten die helpen bij het afvallen of het verbeteren van hun figuur.

    (nm) – Bron: managersonline.nl

    http://www.jobat.be/nl/artikels/mannen-dieten-op-het-werk-net-zo-fanatiek-als-vrouwen/?utm_source=nieuwsblad&utm_medium=content&utm_content=blok&utm_campaign=lifestyle

  • azalaia

    Door reclames overal en tv programma's over obesitas patiënten die in 1 jaar tijd heel veel van hun gewicht kwijt moeten zien te raken, is gewicht een hot item, zowel voor mannen als voor vrouwen. En dat is heel goed, want te dik zijn is erg ongezond en verkort je leven. Dan heb ik het niet over een paar kilo te zwaar, want dat kan je er snel weer af hebben met een flink doorzettingsvermogen, maar de echte dikkerds, bij wie je de neiging krijgt nog even om te kijken als ze langs je lopen op straat, die hebben een probleem. Uiteindelijk gaat voor 95% nog elk pondje dor het mondje ook al is dat een cliché, en al kom je langs 10 Mac.Donalds…het is een eigen keus om daar hamburgers te gaan zitten eten.

    azalaia

  • Channah

    Klopt! Veel mMannen zijn net zo ijdel als veel vrouwen. Gelukkig maar, anders werd ons uitzicht verpest met alleen maar van die onsmakelijke vleesbergen. :)

  • Sietse 45

    Hahahaha is een goeie gelijk heb je is echt geen gezicht:D

  • Channah

    Helaas is er toch ook een groot aantal mensen - mannen zowel als vrouwen - dat maar aan blijft vreten. En dat de resultaten daarvan in het komende seizoen - lente/zomer - onbekommerd tentoonspreidt. :( Dit seizoen worden tot overmaat van ramp korte shorts voor vrouwen ook nog eens hartstikke modieus. Leuk hoor, voor (dunne) meiden van 12 t/m 18 met maatrje 32 t/m 38 , maar ik zie de (wat) oudere dames met ‘een maatje meer’ zich met hun dikke dijen, konen en buiken ook in zo'n short hijsen. Gadver.

    Mannen kunnen er overigens ook mee terecht waar het korte broeken betreft. Eén zonnestraal, en hup! de korte broek gaat aan. Ter compensatie trekken ze dan wel hun sokken zo ver mogelijk op naar knieholte, maar toch, het blijft geen gezicht.

  • Sietse 45

    Hahahahaha gekkerd, een beetje sportief Channah:D

  • Channah

    Nou Sietse, ik moet eerdaags naar de opticien want ik ga nu eindelijk in de verte ook wat slechter zien, en dan wil ik aan de multifocale contactlenzen, zodat ik meteen eindelijk van die stomme leesbrillen verlost ben. Maar nu begin ik toch te twijfelen of ik dat wel moet doen. Want als je in een onsmakelijkheidsgebied terecht komt is een multifocale bril zó afgezet, en met lenzen ligt dat toch wat anders….. ;)

  • Sietse 45

    Dan lijkt het me om toch maar beter om even er goed over na te denken.

    De oudste dochter had ze ook maar is toch voor een gewone bril gegaan.

  • Channah

    Mijn jongste borer en z]ijn vrouw hebben er spijt van dat ze niet 15 jaar geleden over zijn gegaan op de multifocale contactlenzen.

    Maar ik bedoelde in deze draad eigenlijk te zegen dat het soms wel prettig is om slecht te zien, bijvoorbeeld als het om de tentoonstelling van onsmakelijke lichamen gaat.

  • Marjorie

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Helaas is er toch ook een groot aantal mensen -

    > mannen zowel als vrouwen - dat maar aan blijft

    > vreten. En dat de resultaten daarvan in het

    > komende seizoen - lente/zomer - onbekommerd

    > tentoonspreidt. :( Dit seizoen worden tot

    > overmaat van ramp korte shorts voor vrouwen ook

    > nog eens hartstikke modieus. Leuk hoor, voor

    > (dunne) meiden van 12 t/m 18 met maatrje 32 t/m 38

    > , maar ik zie de (wat) oudere dames met 'een

    > maatje meer' zich met hun dikke dijen, konen en

    > buiken ook in zo'n short hijsen. Gadver.

    > Mannen kunnen er overigens ook mee terecht waar

    > het korte broeken betreft. Eén zonnestraal, en

    > hup! de korte broek gaat aan. Ter compensatie

    > trekken ze dan wel hun sokken zo ver mogelijk op

    > naar knieholte, maar toch, het blijft geen

    > gezicht.

    Hotpants en leggings ;)