Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zoeken en vinden (speciaal voor Azalaia, maar natuurlijk ook voor iedereen)

  • Channah

    Azalaia, je hebt als nieuwe ‘handtekening’ onder je berichten staan: “de kunst van het zoeken is het vinden”.

    Mij schoot meteen de titel van een dichtbundel van Rutger Kopland te binnen: “Wie wat vindt heeft slecht gezocht.”

    En dan nog dat prachtige Engelse woord ‘serendipity’ dat zoiets betekent als iets goeds of waardevols vinden terwijl je er niet naar gezocht hebt.

    Wat vind jij / vinden jullie: moet je alleen maar vinden, of ook zoeken?

  • azalaia

    Het gaat vooral om het plezier van het zoeken, dat is de bezigheid, en als je dan ook nog iets vindt, kan dat mooi meegenomen zijn…

    azalaia

  • azalaia

    Met zoeken bedoel ik natuurlijk ook filosofisch, maar soms ook heel letterlijk kan de kunst van goed zoeken goed van pas komen om te vinden wat je zoekt…:)

    azalaia

  • Sietse 45

    zoekt, en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden, �

    want een iegelijk, die bidt, die ontvangt;

    en die zoekt, die vindt, en die klopt zal opengedaan worden.

    Door te zoeken in mijn eigen gedachte kronkels

    van vele vele jaren terug kwam dit plotseling naar boven drijven ergens toch wel vreemd.:?

  • Channah

    Maar wat vind je dan van de tekst ‘Wie wat vindt heeft slecht gezocht’?

  • Channah

    Deze - mij uiteraard bekende - tekst nemen we ook even mee in onze filosofische beschouwing, Sietse.

  • Sietse 45

    Vindt ik wat ver gezocht:D

  • Channah

    Dat is een prachtige woordspeling.

  • azalaia

    ''wie wat vindt heeft slecht gezocht''…begrijp ik niet helemaal. Eerder het omgekeerde, tenzij je zoekt om het zoeken en niet om het vinden.

    Wie niet vindt heeft slecht gezocht…maar dat klopt ook niet want het gezochte hoeft er niet altijd te zijn, en als iets er niet is kan je ook niet slecht zoeken.

    azalaia

  • Sietse 45

    Slaapse en niet ervan gaan dromen azalaia:D