Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

En wat is dit?

  • Channah

    In navolging van Wilhelmina zet ik hier ook een foto neer van een mysterieus voorwerp dat ik op mijn verjaardag kreeg;

    Ik kreeg er gelukkig uitleg bij, dus ik weet wat het is. Kunnen jullie het raden?

  • Wilhelmina

    Leuk idee ! Ik denk dat ‘t ’n soort vijzel is.

    Groetjes, W.

  • azalaia

    Dit lijkt met een bel en als ik mijn eigen fantasie hierop mag loslaten:

    Fantasie dus….:

    misschien is het een voorwerp dat werd of wordt gebruikt in een katholieke kerk, dat een voorganger na de mis lang de mensen liep om al luidend met die bel met het schaaltje wat centjes trachtte op te halen.

    Dit kwam als eerste in mijn gedachte toen ik de foto zag.

    azalaia

  • Channah

    Nee dames, het is……….. een citroenpers! Het werkt als volgt: snijd een klein stukje van de citroen af, zodat hij in het bakje kan staan. Boor het groene plastic staafje dat aan het bekertje zit met draaiende bewegingen aan de bovenkant in de citroen. Het sap komt vanzelf in het bekertje. Je hoeft niet meteen de hele citroen uit te persen, de rest zet je met pers en al in de koelkast.

    Mijn vriendin was op vakantie in sicilië, en heeft het daar aangeschaft. Hier vind je er meer over: Citroenpers

  • Marjorie

    Leuk en origineel cadeautje!

  • azalaia

    Zo ver ging mijn fantasie niet…8-) Ik heb zoiets nog ooit gezien,dit is denk ik ook geen Nederlands product maar iets typisch Sicilliaans…

    azalaia

  • Wilhelmina

    Leuk zeg! Jammer dat ‘t niet in Nederland is te krijgen! Dan zou ik ’t zo gaan kopen.

    Ga over ‘n paar maanden wel weer naar ’t zuiden, maar helaas niet naar Sicilië …

    Groetjes, W

  • Channah

    Sommige kook- en keukenwinkels hebben dit soort dingen ook wel. Als ik er een zie sein ik je wel in.

  • Wilhelmina

    Dat zou ik bijzonder op prijs stellen Channah!

    Heb al op internet gezocht, heleboel leuke dingen gezien maar niet zo een !

    Groetjes, W

  • Channah

    Donderdag kom ik langs een winkel waar ze prachtig (buitenlands) aardewerk verkopen. Ik neem de pers mee, als zij hem niet hebben kan ik hem laten zien en vragen of zij een winkel weten waar hij wel te koop is. Binnenkort ga ik ook weer eens even naar Utrecht, en daar zal ik ook kijken. En ik zal mijn vriendin W. vragen of haar Italiaanse schoonzoon misschien een winkel weet.