Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Cruise

  • Wilhelmina

    Heeft een van jullie wel eens een cruise gedaan?

    Zo ja, wat is jullie:) ervaring?

    Groetjes, W.

  • azalaia

    Nee, ik heb nog nooit een cruise gemaakt. Ook nooit geen interesse in gehad.

    Ik heb wel eens 2 uur gevaren op een boot die van Algeciras ( Spanje) naar Ceuta in Marokko voer, en toen was het me toch een heerlijk weer,

    net niet te warm om 2 uur te kunnen ontspannen in een ligstoel op het dek. En een paar dagen later weer terug, maar toen was het bewolkt en winderig,

    en zaten we binnen aan de koffie met koek. Ook heerlijk trouwens…

    azalaia

  • Channah

    Ook ik heb nog nooit een cruise gemaakt, en ik ken ook helemaal niemand die dat wel gedaan heeft.

    Ik ben wel in Algeciras geweest, maar de oversteek naar Ceuta heb ik niet gemaakt.

    Ik heb slechts één keer een voor mij lange bootreis gemaakt: van Stockholm naar Turku (Finland). Dat was een nachtboot, dus het grootste gedeelte van de tijd dat ik aan boord was heb ik geslapen. :)

  • azalaia

    Wat zal jij heerlijk geslapen hebben op dat waterbed met op de achtergrond het zachte geronk van de motor van het schip.

    azalaia

  • Channah

    Minder leuk: ik had de kleren die ik de volgende dag aan wilde over een rekje bij de douche gehangen. Mijn toenmalige echtgenoot ging zich het eerst wassen, en aangezien zo'n schip schommelt waren mijn kleren op de grond gevallen en behoorlijk nat geworden, want die douche was in een hoek van de niet al te grote hut. :(

  • azalaia

    Wat een ‘ideale’ echtgenoot had jij toch dat hij voor hij ging douchen even jouw kleding wegzette buiten die douche cabine…:)

    azalaia

  • Sietse 45

    Geen cruise had last van zee-ziekte hoefde maar een kleinstukje de noordzee op met een lichte storm of het was al kotsen.

    Naar de Friese eilanden dat kon nog maar een echte zeereis zat er niet in.:D

  • Channah

    Ach god, die arme ziel… Dat had hij, net als ik, dus ook niet in de gaten.

  • Sietse 45

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Ach god, die arme ziel… Dat had hij, net als ik,

    > dus ook niet in de gaten.

    :D

  • axel

    Die reis van Algeciras naar Ceuta heb ik ooit in 1979 gedaan was heel leuk en in Tanger waar ik toen 2 dagen logeerde was het heel bijzonder. Ben ook ooit 2 keer naar Engeland geweest en 2 keer ziek geweest. Maar dat was natuurlijk geen cruise, kijk ook eens 's maandags om half 8 naar Omroep Max op NED.1 volgen ze v.a. a.s maandag de Nieuw Amsterdam van de HAL. Afgelopen weken volgden ze het m.s. Rotterdam naar Noorwegen en terug, wat een bedrijf is dat als je het ziet, eigen wassalons, restaurants, kleermakers.

    Het ergste vond ik dat ze op het einde allemaal gingen zingen samen met de bemanningsleden als een soort afscheid. De bemanning spreekt Engels tegenover elkaar ook als het Nederlanders zijn. Het kwam niet ter sprake maar je moet verplicht fooien geven en dat vind ik minder als het moet.

    Verder lijkt me zo'n reisje wel wat. (tu)