Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Middagdip, voorjaarsmoeheid of slaapziekte?

  • Channah

    Al een paar dagen wordt ik geteisterd door vermoeidheid en slaap, zo rond een uur of 3 in de middag. De hele ochtend en vroege middag ben ik dan energiek bezig geweest, maar op dat tijdstip zak ik in als een plumpudding. Toen ik nog werkte had ik dat een uurtje eerder, zij het in mindere mate, en dat loste ik op door dan pas pauze te nemen, en een half uur lekker buiten te gaan lopen. Dat hielp meestal wel, en dan had ik de verdere dag nergens meer last van. Maar nu……. 8-) Ik ga nu inderdaad maar rond 3 uur naar buiten, boodschappen doen of gewoon een stukje lopen. Dat lijkt dan te helpen, maar tegen 6 uur stort ik opnieuw in. En 's avonds rond 9 uur ook. Ik lijk wel een oude vrouw, die de hele dag slaapjes doet. :D

    Ligt het aan mij, of aan het wisselen der seizoenen? Hebben jullie er ook last van?

  • Louise

    Sinds dat malle uur verschil heb ik er ook last van.Het begint in de middag en heb dan echt moeite mijn ogen los te houden het liefst ging ik naar bed.

    Ik wil er ook niet aan toegeven omdat het dan misschien een gewoonte gaat worden om een dutje te doen.

  • Channah

    Ik heb nog nooit last gehad van de overgang van winter- naar zomertijd en vice versa. Waar ik vanavond opeens wel aan dacht is dat ik nu ik niet meer werk - althans niet meer in mijn vaste baan - zo ongeveer een uur later opsta. Dus logisch dat die middagdip dan ook een uur later komt. Ik geef er ook niet aan toe, kon ik op mijn werk ook niet. Bovendien word ik zo verschrikkelijk brak van overdag slapen, en als ‘beloning’ slaap ik dan 's nachts weer niet.

  • azalaia

    Nu ik dit zo lees begin ik al te gapen. Misschien moet je een uurtje later opstaan ‘s-ochtens waardoor je een uurtje langer kan slapen. Als je een dutje wil doen overdag, dan vraag ik mij af wat daar op tegen is. Het is juist heel gezond om een half uurtje even te gaan liggen maar dan niet in bed maar even lekker op de bank wegdoezelen met een zacht muziekje op de achtergrond. Ik heb ook wel eens een ’gruwelijk' gaap moment,dan gaap ik zowat mijn kaken uit elkaar. Dat kan ‘s-middags maar ook om een uur of 10 in de avond zijn maar dan is het nog geen bedtijd voor mij. Ik los dat op door een kop koffie en een eclairs toffie-achting snoepje te nemen. Dan word ik afgeleid van het gapen. Er zijn dagen dat ik nergens last van heb en dan ineens heb ik weer zo’n………ik moet zo gapen dag.

    Als mijn honden gapen moet ik gelijk ook gapen en omgekeerd ook, vooral Laika is heel gevoelig als hij mij ziet gapen, en dan zie ik hem gapen en moet ik ook weer gapen. Ik zit nu ook te gapen nu ik over gapen schrijf.

    azalaia

  • Sietse 45

    A ha dan zijn er meer heb soms dat ik even op de bank ga liggen en slaap zo een 1½ uur

    en Astor maakt me wakker als er iets door brievenbus word gegooit bv de krant of post.

    Alleen je bent dan ook geen mens je bent dan nog heel duf.

  • Channah

    Nog later opstaan lukt mij echt niet. Het is al heel wat dat ik na jarenlang om 05.45 uur opgestaan te hebben nu ergens rond 07.00 uur opsta. En op de bank gaan liggen is ook geen optie, daar zijn mijn banken te klein voor, en boveniden voel ik me na zo'n slaapje nog veel duffer.

    Vandaag had ik trouwens nergens last van. Maar ik was ook de hele dag bezig. Eerst de gewone dagelijkse huishoudelijke bezigheden, vervolgens de boodschappen, om 11.00 uur een interview van 2 1/2 uur, toen even naar huis om te lunchen, daarna naar het verpleeghuis om vriend op te zoeken. Toen nog even naar de HEMA in de stad. Ik ben eigenlijk pas 10 minuten thuis. En ik barst nog van de energie. :)

  • Channah

    Ja precies, na zo'n middagslaapje ben je zo duf als een konijn.

    Ik hoop dat mijn middagdipjes nu voorbij zijn. Vandaag had ik in ieder geval nergens last van.

  • azalaia

    Dat is voor jou de oplossing, lekker bezig zijn in je eigen tempo. Bij de één werkt een slaapje heel goed en bij de ander juist niet. Ik kan van een middagdutje van maximaal een half uur goed opknappen. Juist een kort dutje werkt beter dan een lang dutje, want dan dut je helemaal in… :)

    azalaia

  • Sietse 45

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Ja precies, na zo'n middagslaapje ben je zo duf

    > als een konijn.

    > Ik hoop dat mijn middagdipjes nu voorbij zijn.

    > Vandaag had ik in ieder geval nergens last van.

    Ik ben maar naar Toutenburg gegaan weg van hier moest er uit

    het was op dat moment droog.

    En met de mensen wezen bingo spelen middags

    dat is dan vanaf 13.30 dat ze komen en half vier is het dan weer gebeurd.

    Is leuk om zoiets ook eens te doen, en zodra het weer het toelaat gaan we weer bezig met de tuin

    vorig jaar waren ze allang bezig om deze tijd daar, maar het is nu wachten tot het weer wat beter wordt.

  • Nina

    Zo'n kort dutje is inderdaad veel beter. Wij hebben er hier ook ineens de laatste paar weken last van . Als ik op de bank ga liggen, al is het maar een kwartiertje dan koel ik sterk af, een plaid helpt geen barst.

    En even onder de dekens in de rustige logeerkamer zorgt er weer voor dat ik een uur later geheel verdwaasd wakker wordt. Ik blijf dan ook humeurig tot ik echt naar bed mag. Het wordt tijd dat het voorjaar beter gaat doorzetten, nu wil mijn lichaam steeds weer terug in de winterslaapmodus.