Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

koninginnedag

  • azalaia

    Leuk of waanzin…moet dit op 30 april blijven, de geboortedag van wijlen Juliana ook als Alex koning is, of moet het Oranjedag worden ergens in april of moet het maar helemaal worden afgeschaft…

    Ik heb er helemaal niks mee net zo min als met carnaval. Als je op 30 april toevallig in het centrum van Amsterdam schuifelt, dan heb ik het na 5 minuten al bekeken.

    En dan The day after……

    azalaia

  • Sietse 45

    Zit op de zelfde lijn azalaia,

    de vlag blijft ook binnen :D

  • Channah

    Vroeger deed ik er niets aan. Maar sinds de vroege jaren 80 ga ik op Koninginnedag struinen met vriendin L. Om 09.00 uur meldt zij zich bij mij, we drinken een kopje thee, en dan lopen maar! We zien wel waar we uitkomen. Zo vroeg is het nog helemaal niet druk, en tegen dat het dat wel wordt hebben wij het wel gehad, en strijken dan neer op een terras.

  • azalaia

    Ja, die vlag met wimpel…..die werd vroeger bij mijn grootouders altijd uitgehangen als Juliana jarig was en ook op 4 mei, maar dan half stok, en op 5 mei heel stok gehangen.

    Ik ben ook geen Bij ons in de jordaan daan daan… type, of andere schlager liefhebber. Ik ben zo on-amsterdams wat dit betreft en toch voel ik mij wel een echte Amsterdammer, recht uit…en zeg wat je op je hart hebt, dat weer wel dus.

    azalaia

  • azalaia

    Nee, om die tijd zijn de mensen nog bezig om hun waren uit te stallen, maar vanwege het zo goed als zekere Ajax kampioenschap vrees k dat het op rellen gaat uitlopen op strategische punten in Amsterdam. Ik woon in een wijk waar je daar niets van ziet of merkt, ook geen stalletjes met verkoopwaar. De bevolkingsgroep is van een samenstelling dat ze dit niet vieren vermoed ik, maar ik vier het ook niet, dus daar zal het dan wel niks mee te maken hebben.

    azalaia

  • Channah

    Ik heb de vlag waar mijn oma mee uit het zolderraam gehangen heeft toen de geallieerden overvlogen. Op 4 mei hang ik hem ook halfstok, en op 5 mei in top. En ach, het staat wel vrolijk, zo'n vlag, dus op de verjaardag van de échte koningin, Juliana dus, gaat hij ook uit. :)

  • Channah

    Je moet je ook niet in de echte binnenstad begeven, en zeker niet op de ordinaire pleinen - Leidse- en Rembrandtsplein - en omgeving. Maar net iets buiten het centrum is het altijd erg leuk.

  • Sietse 45

    Deze knul stapt straks lekker op zijn fiets en maakt een mooie tocht door de natuur,

    en als hij zin heeft pikt hij ook nog een terrasje, zonnetje schijn heerlijk wat een vrijheid.

  • azalaia

    Gelijk heb je, zoek de ruimte en frisse lucht maar op, het is een prachtige dag.

    azalaia

  • Channah

    Toen jij dit schreef waren wij al bijna 2 uur buiten. En ik ben nu net 5 minuten thuis, dus daaruit kun je concluderen dat we het hartstikke leuk hebben gehad.

    We hebben voornamelijk Amsterdam Zuid gedaan, en dan wel heel divers. Apollolaan, Bethovenstraat, Cornelis Schuytstraat, Willemsparkweg, en ook J.M. Coenenstraat, Roelof Hartplein en -straat, maar ook Ceintuurbaan, Ferdinand Bolstraat, Van Woustraat, Frederiksplein, Weteringschans,Utrechtsestraat. Vijzelstraat. We hebben niet alleen over de vrijmarkten gelopen, maar regelmatig wat straten en grachten buiten de drukte gelopen. Rond 14.00 uur een broodje gegeten en een kopje thee gedronken in een rustig tentje in een rustige straat. En uiteindelijk rond 15.45 uur in een ietwat volks café terechtgekomen, waar wat schilderachtige figuren waren, en waar we flink gelachen hebben. En natuurlijk 2 glaasjes wijn gedronken hebben.:)-D

    De sfeer was hartstikke goed, en het weer was prachtig. Het was gewoon een prima dag.

    Ik heb helemaal niets gekocht. Vriendin L. wel: 2 mooie oude kop en schotels, en een jasje.

    Voor de Amsterdammers, of voor de ‘provincialen’ die daar toevallig zijn en dit lezen: vanavond om 22.00 uur vuurwerk vanaf een ponton op de Sloterplas.