Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

En jullie?

  • Ziezo!

    Hebben jullie in die goede oude tijd ooit ge-experimenteerd met drugs?

    Mijn moeder (van 1953) wist niet eens wat het was, en van Kralingenpop, wat zowat naast de deur lag, had ze nooit gehoord……ofwel niet elke babyboomer deed mee aan slapen op de Dam, popfestivals bezoeken, blowen en andere zojuist verworven vrijheden in die tijd….

    Ook klein beetje xtc beschadigt hersenen

    (Novum) - De partydrug xtc kan zelfs in kleine hoeveelheden en bij beginnende gebruikers tot hersenbeschadiging leiden. Dat stelt een onderzoeksteam van de Universiteit van Amsterdam. De onderzoekers deden geheugentesten en maakten hersenscans bij 188 mensen die nog nooit xtc hadden gebruikt, maar wel tot de risicogroep behoorden.

    Achttien maanden later bleken 59 proefpersonen xtc te hebben gebruikt, gemiddeld zes pillen. Uit een nieuwe hersenscan bleek de bloedtoevoer naar delen van hun hersenen te zijn verminderd. Ook hun geheugen was slechter dan dat van degenen die de drug niet hadden gebruikt. De onderzoekers presenteerden hun resultaten maandag op een medische conferentie in Chicago. Onduidelijk is of de veranderingen tijdelijk waren of blijvend zijn.

    Eind vorige maand bleek uit een promotieonderzoek aan het UMC Utrecht dat het slikken van één tot zes xtc-pillen geen negatief effect heeft op het geheugen, aandacht en attentie.

    Uit eerder onderzoek was al duidelijk dat langdurig en veelvuldig xtc-gebruik zenuwcellen kan beschadigen met als gevolg geestelijke problemen, slaapstoornissen en geheugenverlies.

  • Dingetje

    Heb me gek geblowd. Bloemen in mijn haar en dan in me blote kont door het Vondelpark. Je hebt echt iets gemist.

  • Alie

    ja hoor dingetje, ;-) Drugs nee!!!!!!!!!!!!!

  • Ziezo!

    Ik was er nog niet eens dus ik weet niet wat ik gemist heb! Wat overigens wel enkele van mijn “generatiegenoten” hebben meegemaakt is dat ze door hun vrije ouder(s) bijvoorbeeld bij de Baghwan zijn terechtgekomen, en daar hebben ze niet echt leuke dingen meegemaakt (bot gezegd jonge meisjes werden seksueel misbruikt, dan hoorde je erbij!).

  • Ma Molton

    Ik heb destijds stage gelopen voor mijn opleiding, ik kon kiezen voor een hostibakkerij of een spacecakebakkerij. Ik ben natuurlijk voor de cake gegaan.

    Ma

  • Goh

    Alleen blowen, een snuifje coke ooit

  • Ziezo!

    Ik ben wat dat betreft heeeeel braaf. Ooit een keer thee gezet met iets erin, maar dat is niet zo goed bevallen…..

  • Nina2

    Tsja, wat zal ik zeggen…….

    Beetje geblowd toen ik 15,16 was, dat wel. Maar al snel moest ik er voor betalen (of geld, of natura)en dat wilde ik niet. Het was dus al voorbij voordat het een probleem kon worden.

  • Ellen

    in 1970 naar het Holland Popfestival geweest en lekker tussen de hippies rondgelopen, naar Mungo Jerry geluisterd …… In the Summertime….. en iedereen gooide van die plastic bordjes in de lucht. Geen drugs gebruikt, wel ooit gerookt en op zijn tijd een wijntje.

  • HJV

    Voor je tocht naar het Vondelpark ging je toch wel eerst even langs bij Sherazade of de GRot om een leuke meid te versieren.

    Dingetje wat een tijden, begon vrijdagsmiddag tot maandag ochtend, zuipen, blowen doen waar je zin in had, je hoefde zelf geen fiets te jatten, er stonden witte bikes.

    Stonden die er niet voor een knaak werd je met een taxi van de ene kant naar de anderen kant vervoerd, 0,55 cent voor een pilsje, cola-tic 1,15