Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Deze babyboomer zegt z'n vaste telefoon op

  • Channah

    Ik heb twee vriendinnen met hoorapparaten, maar heb nog nooit gehoord dat ze problemen hebben met bellen met een mobiel.

  • Marie

    Ligt er ook aan welke mobiel ze hebben en hoe zwaar ze slechthorend zijn en welke tonen ze kwijt zijn.

  • Channah

    Ik moet eerdaags zelf ook aan de apparaten. Nu bel ik praktisch nooit met mijn mobiel, maar het is wellicht dan toch goed om er rekening mee te houden.

  • Marie

    Ik kon het beste mobiel bellen met een Nokia. Maar sinds anderhalf jaar heb ik een CI en nu bel ik mobiel met een Samsung. Hou er ook rekening mee met je huistelefoon hoor. Deze kan je meestal (niet altijd dus) een week proberen als je er een wilt kopen bij de KPN-winkel.

  • Channah

    Dankjewel voor de informatie. Ik moet er nu toch echt eens achteraan gaan: eerst naar de huisarts om eventuele proppen uit de oren te laten verwijdren, en dan naar de audicien. Maar iedere keer is er weer iets dat voorrang heeft, waardoor ik er niet aan toe kom.

  • Marie

    Kan je alleen dan nog maar zeggen laat je niets aansmeren qua hoortoestel. Goed uitproberen hoor. En misschien kun je je beter laten testen in het ziekenhuis op de KNO-afdeling.

  • Channah

    Hoi Marie,

    Wees maar niet bang: ik ben niet direct een type dat zich iets laat aansmeren. ;) Ik heb de afgelopen jaren al een paar gehoortesten bij mijn huisarts laten doen, en de laatste keer - ook al weer zo'n 2 jaar geleden, geloof ik - was mijn gehoor zodanig verslechterd dat apparaten voor beide oren door de ziektekostenverzekering vergoed worden, althans ten dele. Maar echt last had ik er niet van, dat is pas van het laatste half jaar. Ik ben gewoon heel goed geworden in het liplezen! :D

    Ik heb een hekel aan dat geklooi aan mijn lijf, in dit geval mijn kop. Daarom stel ik het ook steeds uit om naar de audicien te gaan. En op het ogenblik zijn er echt een aantal dingen aan de hand, die tijd vergen, en waardoor mijn hoofd er niet naar staat. Overigens niet met mij, maar in mijn omgeving. En dan te bedenken dat ik ook nog naar een opticien moet….. 8-) Ik wil van de leesbrillen af - heb er nooit aan kunnen wennen - en godzijdank kan ik nu ook (wat) slechter zien in de verte, zodat ik aan de dubbelfocuscontactlenzen kan. Ik krijg het nog erg druk! ;)

  • Marie

    Nou ben benieuwd. Spraakafzien wordt bij mij iets minder nu ik de CI heb, maar ik blijf er wel gebruik van maken. Tis toch wel makkelijk. Een bril draag ik trouwens ook afgewisseld met lenzen. Ik moet trouwens af en toe ook nog naar het ziekenhuis voor testen ivm CI. Ik ben blij dat ik van die hoortoestellen af ben. Je krijgt steeds minder vergoedt en ik had zware toestellen nodig. Zat op een gegeven moment met een verlies van bjna 90 db. aan beide oren.

  • Channah

    Wat een mooi woord is dat, spraakafzien. Beter dan liplezen, want je kijkt inderdaad niet alleen naar de lippen. :)

    Deze week kom ik niet toe aan actie ten behoeve van de hoorapparaten. Maar ik houd je op de hoogte!

    Groeten van Channah

  • Marie

    Dat woord hebben wij geleerd op school. Vroeger zeiden wij ook liplezen, maar later werd het dus spraakafzien. Maar heel veel mensen zeggen nog gewoon liplezen. Ik hoor het graag van je hoe en wat.