Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Deze babyboomer zegt z'n vaste telefoon op

  • Channah

    Er zijn in de loop der jaren veel woorden vervangen. Zo was mijn zusje begin jaren 50 nog debiel. Dat werd later geestelijk gehandicapt, wat weer vervngen werd door verstandelijk gehandicapt. Toen ze, bijna 6 jaar geleden alweer, overleed was ze een vrouw met een verstandelijke beperking.

    Mijn oma is van een oude-van dagen getransformeerd tot een bejaarde, en vervolgens naar een oudere.

    Een blinde heet tegenwoordig een visueel gehandicapte.

    Zo kan ik nog wel even doorgaan: in het welzijnswerk, waar ik mijn laatste 13 arbeidzame jaren heb doorgebracht zijn ze dol op het veranderen van begrippen. ;)

  • Marie

    Ik zag altijd nog maar gewoon dat ik slechthorend ben. Hoewel dit ook regelmatig verward wordt met hardhorend. Moet toch regelmatig het verschil uitleggen. En ik ben ook niet doof. Er is altijd nog een verschil tussen doof en slechthorend, maar het schijnt soms veel op elkaar te lijken. Heb het allemaal maar gewoon geaccepteerd. Het is niet anders.

  • erik

    Gisteren zat er een zo hard te kleppen in de trein, ongekend. En diegene waar ze mee belde kon ik ook bijna letterlijk verstaan, en ik zat toch echt een bankje verderop :)

  • Marie

    Dat hoor ik soms zelf. Ze zitten soms zo hard te kleppen door de foon heen niet normaal. Of de muziek staat hard aan. Kun je als passagier gezellig “meegenieten”.

  • azalaia

    Ik had vorige week zoiets, in de trein naar Alkmaar. Zat bij 2 meisjes van een jaar of 18 die eerst met elkaar allerlei dingen aan het uitwisselen waren totdat er eentje werd gebeld, toen ging dat verder via de telefoon, om na 10 minuten de verbale draad weer op te pakken met haar zus/vriendin? Toen dacht ik nog, wat is nu eigenlijk het verschil met praten in een coupé door de telefoon tegen iemand of persoonlijk tegen iemand…

    Ik werd laatst ook gebeld, in de tram, en omdat het nogal druk en rumoerig was o.a. door piepende snerpende wielen, je kent het wel, ging ik automatisch luider praten zonder dat ik daar erg in had. Heel kort erna verbrak ik het gesprek omdat ik die ander niet goed kon volgen. Ik realiseerde mij ineens mijn luide stem toen iemand naar mij bleef kijken op een wat vreemde manier.

    azalaia

  • Channah

    Ik heb eens gelezen dat die telefoongesprekken in het openbaar zo irritant zijn omdat je maar één persoon hoort. Maar inderdaad gaan mensen vaak veel harder dan nodig praten door een telefoon. Ik heb er overigens ook een hekel aan als mensen zonder telefoon hard praten in openbare gelegenheden.

  • azalaia

    Ik heb al 8 jaar geleden mijn vaste telefoonlijn telefoon opgezegd van KPN. Heb dus alleen nog maar een mobiele telefoon die ik altijd bij me draag en altijd is opgeladen. Ik heb 2 mobieltjes, eentje die ik gebruik als ‘vaste’ huistelefoon, die neem ik ook nooit mee en zit altijd in de lader.

    Mocht er toch een telefoon leeg zijn, dan is er nog altijd die andere waarop ik bereikbaar ben.

    Met die zogeheten huistelefoon bel ik niet, er zit een postpay abonnement op waar ik eigenlijk weer wat geld op moet zetten, maar ik kan er altijd wel mee worden gebeld. 1 keer per jaar moet ik er 1x mee bellen om weer een jaar mobiel te kunnen blijven.

    Als ik terug ga bellen, gebruik ik daarvoor weer met mijn ‘'mobiele’' telefoon… :), daarop zitten voldoende belminuten in mijn belbundel.

    Kan iemand het nog volgen…>:D< :D

    azalaia

  • axel

    Wat een ingewikkelde toestand bij jou thuis, ik heb gewoon een 3-in-1 abonnement van UPC en daar is de vaste lijn een leuk gratis onderdeel van: onbeperkt gratis bellen in heel Europa, alleen buiten Nederland betaal je 10 cent per gesprek.

    Ik neem aan dat een post-pay prepaid is? Ik heb een gsm-prepaid van Simyo voor als ik niet thuis ben en om eventuele sms'jes te versturen/ontvangen, verzenden doe ik meestal via een mailtje want dat kan ook en is veel handiger vind ik.

  • azalaia

    Ja, postpay van Simyo, dus zonder abonnement. je betaalt achteraf en mijn limiet is 25 euro, kom ik daar overheen, dan wordt ik geblokkeerd, een soort veiligheidssysteem.

    Die andere is van KPN Telfort, enkel sim met 500 belminuten en 100 sms-jes voor 16 euro per maand incl. BTW, en ik kom daar nooit overeen.

    Het toestel had ik al, een Nokia 3510i uit 2002, prima toestel, niks mis mee. Ik ben weer ‘nieuw’ van oud haha…retro is hot…>:D<

    azalaia

  • Channah

    Toch heb ik het idee dat een vaste telefoon goedkoper is. Ik heb een 2 in 1-abonnement (telefoon en computer) bij KPN en voor 15 euro per maand bel ik zonder verdere kosten naar alle vaste telefoonnummers in Nederland, ook mobiele nummers. Mijn gsm gebruik ik sporadisch, alleen als ik niet thuis ben en dan ook nog alleen als het echt nodig is. Dat kost mij zo'n 20 euro per jaar.