Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oude LP's en cassettebandjes

  • Channah

    Onlangs heb ik twee nieuwe kasten aangeschaft. Eigenlijk oude want antiek, maar voor mij zijn ze nieuw. In de ene kast kan ik mijn omvangrijke CD-collectie kwijt, en er is zelfs nog ruimte voor uitbreiding, die ongetwijfeld zal plaatsvinden. De andere kast had ik bestemd voor de platenspeler en de LP's. En niet te vergeten de singletjes uit begin jaren 60. Dan heb ik ook nog een stuk of 100 cassettebandjes. Maar ik heb al minstens 12 jaar geen LP meer gedraaid, en cassettebandjes al veel langer niet, dus ik denk er nu heftig over om die hele zooi, inclusief platenspeler en cassetterecorder maar aan de kringloop te schenken. Toch vind ik het moeilijk, er kleven toch herinneringen aan. Wat te doen? Moet ik flink zijn en niet aan sentimenten toegeven? Of moet ik de hele zooi toch weer bewaren om er vervolgens maar weinig mee te doen?

  • erik

    Ik heb ook al mijn lp's nog, maar geen platenspeler. Cassettebandjes heb ik ooit een keer weggegooid en ik heb er nog nooit eentje gemist. Ik vraag me af of die bandjes het nog doen na zoveel tijd. LP's wel :)

  • Channah

    Een vriend kreeg onlangs een stapeltje zeer oude cassettebandjes, en die doen het nog uitstekend. Daar was ik ook wel verbaasd over. Ik denk dat ik een selectie uit die bandjes bewaar, want ik heb het kleine draagbare cassetterecordertje van mijn moeder ook nog, waar ze gesproken boeken mee ‘las’ toen ze na een hersenboeding, en -operatie, aan afasie leed en niet meer kon lezen. Dan kan in ieder geval de oude geluidsinstallatie met de enorme boxen vast naar de kringloop. Die LP's en de platenspeler vind ik moeilijker. Maar ik hoef natuurlijk niet alles in één keer te beslissen. De honderden CD's heb ik nu op de voor mij juiste volgorde in de ene kast, en het is heerlijk dat ik niet meer hoef te zoeken in de chaos van voorheen. Ik denk dat ik mij nu eerst maar eens op die cassettebandjes stort.

  • Marie

    Zelf heb ik de LP's en singeltjes allemaal nog bewaard, maar de cassettebandjes weggegooid. Heel veel deden het niet meer of het bandje brak. De LP's en singeltjes blijf ik wel gewoon bewaren. Heb zelfs nog een platenspeler.

  • Channah

    Honderden cassettebandjes heb ik. Ik heb 20 jaar gewerkt in de Openbare Bibliotheek dus kon onbeperkt LP's lenen, die ik dan listig kopieerde naar cassetebandjes. Vanmiddag ben ik begonnen met weggooien, maar er zitten toch nog best heel goede geluidsbestanden bij. Zonde om zomaar weg te gooien, dus heb ik al een hele lading voor de kringloop naar mijn berging gebracht, in afwachting van mijn nieuwe geluidsapparatuur, en daar zit geen cassettespeler bij.

    Ik denk dat ik veel muziek die op de LP's staat inmiddels ook op CD heb, zij het in andere en betere uitvoeringen. Het schijnt dat er tegenwoordig ook platenspelers te koop zijn zoals in de jaren 50 en 60, met ingebouwde luidspreker(s) dus. Eerst maar eens even het LP-bestand door, en kijken wat er over blijft

  • Channah

    Gerapporteerd.

  • erik

    :S

  • Channah

    Het gerapporteerde bericht is inmiddels door de webmaster weggehaald.

  • erik

    O, vandaar :)

  • smurfke

    Zelf heb ik laatst de hele mikmak weggegeven, ik deed er niets meer mee, al zo,n honderd jaar niet eigenlijk. Het was wel lastig om er afstand van te doen, maar je kunt toch moeilijk alles maar blijven bewaren. Ook alle videobanden met mooie films heb ik opgeruimd, ik kon er nog iemand blij mee maken.