Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ZONDAGSGEVOEL…

  • Sietse 45

    azalaia Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik ook, ik ben een agnost, maar heb niets tegen

    > religie, heb ook niks op met religie, maar haat

    > mensen die religie misbuiken in deze wereld.

    > Religie wordt in mijn ogen veel te veel sektarisch

    > en dus levensgevaarlijk met al die extremisten uit

    > landen in het jaar 2000 AD.

    > Religie is volgens mij niet meer of minder dan het

    > geloof in je eigen kracht vanuit de bron van je

    > bestaan.

    >

    > azalaia

    Zo is het maar net heb er nooit geen goeds in ondervonden,

    het negatieve kreeg de overhand keuze was niet moeilijk om er uit te stappen.

  • Channah

    nooit geen = altijd.

  • azalaia

    taalpurist haha…..:D:)

    maar ik snap Sietse 45 wel, hij wilde met -nooit- het woordje -geen- versterken, zoals ook -nooit niet- wordt gezegd, en nooit niet is juist wel…en niet niet.

    Taal is en blijft leuk en vooral boeiend.

    azalaia

  • Sietse 45

    azalaia Schreef:

    ——————————————————-

    > taalpurist haha…..:D:)

    > maar ik snap Sietse 45 wel, hij wilde met -nooit-

    > het woordje -geen- versterken, zoals ook -nooit

    > niet- wordt gezegd, en nooit niet is juist

    > wel…en niet niet.

    > Taal is en blijft leuk en vooral boeiend.

    >

    > azalaia

    Tenminste als denkt in het Fries en het moet omzetten in het Nederlands

    mijn Nederlands is dan ook geweldig:D

  • Channah

    Sietse, je kletst. ‘Nooit geen’ betekent zelfs in het Fries ‘altijd’. :D

  • Sietse 45

    Is mij wel goed hoor.

  • erik

    Mijn herinnering aan de zondag (als nog geen BB-er). Warm eten tussen de middag en dan op de radio luisteren naar NAR (Nederlandse Artiesten Revue). Voo rmijn gevoel aten we altijd appelmoes en gebakken lever, maar dat klopt vast niet :)

    Channah, ik heb aan je gedacht de afgelopen weken, Ik liep een trekking in Nepal met soms hele smalle paadjes (30-40 cm breed) naast 200 meter diepe steile afgronden. Geen plaats om even mis te stappen!

  • Channah

    O, wat vreselijk. Dat had ik niet overleefd!

  • erik

    Jawel hoor, zolang je niet mis stapt :):) Ik weet niet of je de film Himalaya ooit gezien hebt. Daar valt ergens een yak in het water. Het pad waar die yak liep heb ik nu naast gekampeerd. Mijn gids hielp tijdens de film met het in het water duwen van de yak (in werkelijkheid een bak water, voor de geruststelling).

    Aan het zelfde meer als dat pad bezocht ik een klooster van de ban Po religie, een (zegt men) voorloper van het Boeddhisme. Interessant!

  • azalaia

    Als IK dit zo lees krijg is al een rolberoerte bij de gedachte alleen al als ik mij deze situatie voor de geest haal.

    Ik heb normaal gesproken geen last van hoogde of engte vrees, maar dan krijg ik dit ter plekke wel…

    Ik heb op YouTube een filmpje gezien van 1 van de levens gevaarlijkste ‘'wandel’ paadjes ter wereld, ergens in Zuid-Amerika in rotsen uitgehouwen.

    Zal kijken op ik dit nog kan terugvinden.

    azalaia