Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ZONDAGSGEVOEL…

  • azalaia

    Ja, dat is mij ook opgevallen in de berichten hierover. Er zullen altijd mensen blijven bestaan die de uitdaging met de dood willen aangaan net zoals Felix Baumgartner die van een hoogte van 39 kilometer een vrije sprong maakte. Ik zat er wel ademloos naar te kijken vanaf dat hij instapte in zijn capsule. Ruim 2 uur later was hij boven en toen die deur openging….mijn god, toen ging mijn bloed ook sneller stromen van de spanning.Toen zijn afsprong, het moment dat hij ging spinnen maar dat gelukkig weer onder controle kreeg waarna zijn parachute open ging en hij een zachte landing maakte.

    Is die man nou echt knettergek dat hij zoiets wil doen, om zichzelf te bewijzen, de wereld iets te willen bewijzen, voor het Guinness Book of Records, om wereldgeschiedenis te maken, om belangrijk bij te hebben gedragen aan de ruimtevaartwetenschap voor nu en de toekomst………of is hij toch helemaal niet gek…

    azalaia

  • azalaia

    Bij mijn zondagsgevoel, in herinnering aan vroeger, hoort ook de geur van uitgebakken spek met eieren dat mijn grootmoeder enkel op de zondagmorgen klaarmaakte.

    In het begin waren dat uitgebakken kanen waar dan later de eieren bij werden gebakken. Later, in de wat betere tijden, werden de kanen vervangen door gesneden spek, en nog later door mager spek. Toen vond ik zoiets razend lekker als kind, de geur alleen al dat het hele huis vulde. Vele jaren at ik op zondag rond een uur of 11 brood met spek en eieren als ontbijt. Heerlijk..en dat komt uit mijn vegetarische mond…

    azalaia

  • Ma Molton

    Mijn zondagsgevoel hoort bij de zuurjood, op zondagmiddag kwam ie langs en je hoorde hem van verre al aankomen want hij riep: “Uitjes in de wijnazijn, fijne gemarineerde haring, de zuurman”

    Ik mocht naar buiten met 2 schaaltjes, in één schaaltje 2 schepjes bommetjes in de andere 2 schepjes uitjes, niet dat mijn moeder te lui was om zelf naar buiten te gaan maar blonde meisjes met een witte strik in het haar kregen altijd een schepje meer.

    Ma.

  • azalaia

    Ik bracht altijd kranten naar de haringkar op de hoek, en als ik dan een grote stapel overhandigde, dan kreeg ik als dank gratis een grote zure bom uit het vat…lekkerrrrrr…….

  • Channah

    Dames, jullie zijn beiden Amsterdammers, dus voor het zondagsgevoel op naar http://www.deleeuwzuur.nl/!

    Voor de niet-Amsterdammers: ze hebben nu ook een webwinkel.

  • Ma Molton

    Nah zullen wij de Leeuw op het Victorieplein niet kennen, heb daar nog om de hoek gewoond…………

  • azalaia

    Ik ken die zaak niet, haalde mijn bommen, verse haring met veel uitjes en zure haring in een pot van Ouwehand, bij de haringkar. Toen nog wel als niet vega zijnde.

    azalaia

  • Channah

    Afspraakje, Azalaia? Het is weer eens iets anders dan een oliebol. :D

  • Channah

    Ik ken De Leeuw ook al mijn hele leven. Het enige adres waar je verse mierik kan kopen. Lekker op matseballen. Ik ben redelijk verslaafd aan die winkel. :)

  • Ma Molton

    Verse mierikswortel kan je er niet kopen, wel mierikwortel in het zuur (in een potje)

    Verse mierikwortel kocht ik enige tijd geleden op de ten Catemarkt, een lange wortel waarvan je gaat huilen als je hem raspt.

    Mijn Oostenrijkse echtgenoot kan niet zonder mierikwortel, heet daar Kren en wordt als mosterd gegeten. Vroeger hadden we het in onze volkstuin maar op hollandse grond worden ze heel lang en dun terwijl ze kort en breed moeten zijn. Gelukkig was hij onlangs in zijn Heimat en heeft een paar mooie exemplaren meegenomen.

    Als je wil lachen moet je een Nederlander eens geraspte verse mierikwortel geven, dus niet uit een potje want dat smaakt heel anders.